اعلام زمان قرعه‌کشی برترین‌های سومین «طرح ملی تربیت حافظان قرآن»
کد خبر: 3173548
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

اعلام زمان قرعه‌کشی برترین‌های سومین «طرح ملی تربیت حافظان قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم قرعه‌کشی نفرات برتر سومین «طرح ملی تربیت حافظان قرآن» از ۱۹ فروردین‌ماه تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تمامی استان‌ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم موسوی‌متقی، دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برگزاری مراسم قرعه‌کشی نفرات برتر سومین دوره «طرح ملی تربیت حافظان قرآن» در هر استان خبر داد و گفت: هر کدام از استان‌ها زمان برپایی قرعه‌کشی را مشخص کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراسم فوق از 19 فروردین‌ماه تا 12 اردیبهشت‌ماه انجام می‌گیرد، ادامه داد: به عنوان مثال مراسم قرعه‌کشی استان‌های گیلان، خراسان جنوبی و مرکزی 9 اردیبهشت‌‌ماه، لرستان 12 اردیبهشت‌ماه، یزد 10 اردیبهشت‌ماه و ... مشخص شده است و سایر استان‌ها هم در این بازه زمانی، مراسمی را در امامزادگان شاخص استان با حضور مسئولان استانی برپا می‌کنند.

موسوی‌متقی با اشاره به جوایز این دوره از مسابقات بیان کرد: 40 کمک هزینه سفر به عمره (به ارزش یک میلیون تومان)، 45 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات(به ارزش 500 هزار تومان) و 125 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس(به ارزش 300 هزار تومان) جمعاً 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ جوایز برگزیدگان سومین طرح تربیت حافظان قرآن در سطح کشور است.

دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم عنوان کرد: البته این عدد، عددی است که معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته است اما برخی از استان‌ها نیز بنا به توان و ظرفیتشان این جوایز را اضافه می‌کنند به عنوان نمونه در سال‌های گذشته امام جمعه استان، خیّرین و سایر مسئولان استان‌ها هدایایی را به این امر اختصاص داده‌اند و از ظرفیت داخل استان‌ها نیز برای برگزیدگان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مثلاً برای سیستان و بلوچستان سه سهمیه عمره به دلیل نحوه فعالیت و اجرای مطلوب این طرح اختصاص یافت، اضافه کرد: همچنین سه سهمیه کربلا و هفت سهمیه مشهد برای برگزیدگان سیستان و بلوچستانی و برای استان کرمان دو سهمیه کربلا، دو سهمیه عمره و پنج سهمیه مشهد در نظر گرفته شد است و برای استان هرمزگان یک سهمیه عمره، یک سهمیه کربلا و چهار سهمیه مشهد و برای سایر استان‌ها نیز به همین صورت است.

موسوی‌متقی اشاره کرد: نحوه اختصاص جوایز به استان‌ها به دلیل عملکرد خوب و مطلوبشان بوده است و اکثر استان‌ها یک و دو سهم به آنها اختصاص یافته است و برخی از استان‌ها مانند خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان که به نحو مطلوب فعالیت کرده‌اند، سه سهمیه دریافت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که مراسم قرعه‌کشی برگزیدگان تهرانی چه زمانی برگزار می‌شود؟ ادامه داد: زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست و طی هماهنگی معاونت فرهنگی اوقاف تهران اعلام می‌شود.

دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم درباره آغاز دوره جدید این طرح در سال 94 ادامه داد: مراسم قرعه‌کشی این طرح همیشه همراه با افتتاحیه دوره بعدی است و از نیمه اردیبهشت‌ماه دور تازه طرح ملی تربیت حافظان قرآن آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود، آزمون سومین دوره «طرح ملی تربیت حافظان قرآن» 15 اسفندماه 93 با حضور حدود 300 هزار حافظ قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان‌ها برگزار شد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ب
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۱۲:۰۳
0
0
با سلام چرا قرعه کشی طرح ملی تربیت حافظ در اصفهان انجام نشده؟
captcha