بیش از ۵ هزار مبلغ به خراسان جنوبی اعزام شد
کد خبر: 3184448
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
سال گذشته؛

بیش از ۵ هزار مبلغ به خراسان جنوبی اعزام شد

گروه اجتماعی: با توجه به اهمیت تبلیغ در اسلام به‌ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام ناب محمدی در سال گذشته پنج هزار و ۷۵ نفر مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مناطق استان اعزام شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان حجت‌الاسلام علی کوثری‌نیا، کارشناس امور مبلغان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: این مبلغان در مناسبت‌های ارتحال امام(ره)، اعتکاف، مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص)، مهدودیت، ماه رمضان، صادقیه، ایام محرم، صفر، دهه اول و دوم فاطمیه، هفته وحدت و دهه فجر به مناطق مختلف استان اعزام شده که در مجموع 56 هزار و 425 نفر روز تبلیغ صورت گرفته است.



وی بیان کرد: مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه مشهد، قم، هجرت کوتاه مدت قم، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دفاتر آیات عظام و مراجع در قالب گروه‌های تبلیغی عباد، آینده سازان، فائزون و نیلوفرانه در مناسبت‌های مختلف تبلیغی از ملی و مذهبی به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام شده‌اند.



کوثری‌نیا، شناسایی مناطق استقرار بر اساس جمعیت، تعیین نوع و محل استقرار مبلغ، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون مستقر، پرداخت کمک بلاعوض به مستقرین به‌صورت ماهانه، جمع بندی گزارشات و ارسال آن به مرکز، برگزاری دوره‌های آموزشی برای رشد فکری و ارتقاء بینش روحانیون، حمایت فرهنگی و سرکشی و بازدید از روحانیت مستقر را از جمله فعالیت‌های امور مبلغان و استقرار روحانیان خراسان جنوبی برشمرد.



وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 64 نفر مبلغ در قالب طرح استقرار، 70 نفر در قالب طرح هجرت بلندمدت و 120 نفر مبلغ بومی در خراسان جنوبی مشغول فعالیت تبلیغی در طول سال هستند، افزود: در سال 93 واحد اعزام مبلغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به‌عنوان واحد نمونه و برتر کشوری شناخته شده است.



کارشناس امور مبلغان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های سال جاری امور مبلغان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری افزایش آمار استقرار مبلغان در شهرستان‌های محروم استان با اولویت نهبندان، بخش درح سربیشه و حاجی آباد دنبال می‌شود.



کوثری‌نیا یادآور شد: برگزاری جلسات وعظ و خطابه، اقامه نماز، بیان احکام و معارف، بیان سیره و روش زندگی اهل بیت، تببین فرمایشات مقام معظم رهبری برای مردم، تببین جایگاه ولایت فقیه، بیان جایگاه حجاب وعفاف در جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج سبک زندگی اسلامی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای زکات از مهمترین موضوعاتی هستند که مبلغان در طول برنامه تبلیغی خود برای مردم مطرح می‌کنند.

captcha