معرفی و لغو عضویت خادمان بر عهده انجمن خادمان قرآن قرار گرفت
کد خبر: 3191096
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

معرفی و لغو عضویت خادمان بر عهده انجمن خادمان قرآن قرار گرفت

گروه فعالیت‌های قرآنی: بر اساس مصوبات یکی دیگر از جلسات نمایندگان مجامع تخصصی انجمن خادمان قرآن، انتخاب، معرفی،‌ عضویت و لغو عضویت خادمان در این انجمن بر عهده انجمن خادمان قرآن کریم قرار گرفت.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان مجامع تخصصی انجمن خادمان قرآن،‌ گفت: این جلسه با حضور اکثریت نمایندگان مجامع در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی افزود: در این روز کلیاتی از اساس‌نامه انجمن خادمان قرآن به تصویب رسید که از جمله آن می‌توان به تصویب ترکیب هیئت امنا و وظایف و فعالیت‌های انجمن خادمان قرآن اشاره کرد.

پورمعین بیان کرد: در این جلسه که اکثریت قریب به‌اتفاق نمایندگان مجامع تخصصی حضور داشتند، کلیات برخی به بندها به تصویب رسید و قرار شد تا در یک یا دو جلسه آینده به سایر بندهای این اساس نامه پرداخته شود.

دبیر انجمن خادمان قرآن اظهار کرد: در این جلسه همچنین تصویب شد که معرفی خادمان قرآن کریم از این پس در این انجمن تدوین و نسبت به انتخاب خادمان قرآن،‌ شرایط عضوبیت و سلب عضویت خادمان قرآن قرآن در این انجمن تصمیم گیری شد.

پورمعین در ادامه در پاسخ به این سؤال که بر آیا بر اساس این مصوبه تعیین و معرفی خادمان قرآن بر عهده خود انجمن است، گفت:‌ بر اساس این مصوبه انتخاب خادمان، عضویت و لغو عضویت خادمان قرآن و ترکیب هیئت امنا از جمله وظایف و مأموریت‌های انجمن خادمان قرآن تعریف شده است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در یک یا دو جلسه آینده تکلیف وضعیت اساس‌نامه انجمن خادمان قرآن مشخص شود تا در ماه شعبان و قبل از ماه مبارک رمضان دومین مجمع خادمان قرآن در نجف اشرف و در کنار بارگاه ملکوتی ناطق قرآن حضرت علی(ع) برگزار شود.

یادآور می‌شود، جلسه آینده این منشست روز دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه و از ساعت 7:30 صبح در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

در این جلسه افرادی همچون، عباس سلیمی، علی سرابی، سیدمهدی سیف، حجت الاسلام بهمنی و جمع دیگری از نمایندگان مجامع تخصصی انجمن خادمان قرآن حضور داشتند.

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید!

captcha