تجدید میثاق وزیر تعاون با آرمان‌های امام راحل و دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی
کد خبر: 3203656
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
آغاز هفته بزرگداشت مقام کارگر؛

تجدید میثاق وزیر تعاون با آرمان‌های امام راحل و دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

گروه جامعه: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز شنبه پنجم اردیبهشت ماه مصادف با اولین روز از هفته بزرگداشت مقام کارگر، با حضور در حرم امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لحظاتی پیش به مناسبت هفته کار و کارگر به همراه معاونان ، مسئولان  و کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همراهی کارگران عرصه تولید با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

ربیعی در این مراسم تصریح کرد: امروز نام کارگر افتخار است، همان گونه که در کلام امام راحل حق تعالی را مبدا کارگری دانستند و من نیز امروز با افتخار می‌گویم که من هم یک کارگر هستم.

وی به رمز ماندگاری حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه امام راحل به یادگار گذاشت حکومت اسلامی و ولایت فقیه است که ما نیز به آن پایبندیم، به آن وفادار خواهیم ماند و پشتیبان ولایت فقیه بودن را فراموش نخواهیم‌ کرد.

وزیر رفاه تصریح کرد: ما معتقدیم  که باید  رنج و غم مردم را کم کنیم و برای آن تلاش خواهیم کرد، ما صدای فقرا، صدای محرومان و صدای بلند آنان خواهیم بود و ایجاد فرصت‌های اجتماعی برابر را حق همه کسانی می‌دانیم که ضعیف نگاه داشته‌اند و معتقدیم  که انقلاب باید برای پابرهنگان همچنان باقی بماند.

وی افزود: ما امروز با امام راحل و مقام معظم رهبری عهد و پیمان می‌بنیدم  به آنچه آنان تحت نام ارزش‌ها پایه ریزی کردند پایبند باشیم. امروز ما به ارزش‌های دینی پایبندیم و آنچنان رفتار خواهیم کرد که در روز قیامت و در نزد امام راحل و شهدا رو سفید باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید نیز سعی بر این است که آرزوهای امام راحل و مقام معظم رهبری را برآورده کنیم.

سعی می‌کنیم دفترچه‌های بیمه پرارزش‌تر شود

وی یادآور شد: همه ایرانیان باید بتوانند از زمینه درمانی مناسب استفاده کنند. در وزارتخانه‌ای که کارگران صاحب آن هستند امروز بیش از 8 میلیون از فقیر، حاشیه نشین شهری و کارگران غیر رسمی بیمه شدند و سعی می‌کنیم که دفترچه‌های آنان پر ارزش‌تر شود.

وی خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم در برنامه‌های خود بیش از 10 میلیون نفر را در تحت پوشش سبد حمایت غذایی قرار دهیم و امیدواریم که با برنامه‌هایی که برای بازنشستگان و مستمری بگیران خواهیم داشت آنان نیز بتوانند از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

ربیعی افزود: همه تلاش خود را برای کاهش بیکاری و بهبود زندگی کارگران به کار خواهیم گرفت. اما معتقدیم و نیک می‌دانیم که مسیر درازی را در پیش داریم. اما بنا داریم که هر روز بهتر از گذشته عمل کنیم  و موانع را از پیش رو برداریم.

وی گفت: باید برای رضا خدا کارکنیم و نه به آنچه که سیاسی کاری می‌گویند. نباید ریا کاری و دروغ پردازی و آمارسازی کنیم و باید هرآنچه را در طبق اخلاص داریم بکارگیریم.

ربیعی خاطر نشان کرد: اما برای هر نقصانی هم که وجود دارد پوزش می‌خواهم و عذر خواهی می‌کنم و تمام تلاش خود را برای امنیت کارگران به کار خواهم گرفت.

وی افزود: امروز در مرقد مطهر امام راحل و در هفته  کارگر می‌گوییم که ای امام لطف تو به طبقات فرودست را فراموش نخواهیم کرد و به آرمان‌های تو مقام معظم رهبری وفادار خواهیم بود.

لازم به ذکر است: ربیعی به همراه انوشیروان محسنی بند‌پی رئیس سازمان بهزیستی کشور با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز دیدار و در خصوص اشتغال، مسکن مددجویان به گفت‌و‌گو پرداختند.

captcha