مرتضی اسدیمرام، کارگردان تئاتر در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) گفت: با کارگردانی نمایش «وسط یک معجزه» در پنجمین جشنواره «تئاتر ایثار» شرکت کردم که این نمایش در نخستین دور بازبینی مشروط اعلام شد و با رفع ایرادات فنی، فیلم کار را برای بازبینی دوم به دبیرخانه ارسال کردیم.
وی به داستان این نمایش اشاره کرد و گفت: این نمایش نوشته کامران شهلایی در مورد پرستار زنی است که با حضور در مناطق جنگی به تیمار مجروحان شیمیایی میپردازد و سالها بعد گویا او که در ارتباط با این مجروحان بوده خود مبتلا به سرطان میشود و از خواهرش که برای پرستاری او از خارج به ایران آمده درخواست میکند که او را به مناطق عملیاتی که یادمان شهدا در آن قرار دارد ببرد و...
اسدیمرام تصریح کرد: برای نخستینبار است که در جشنواره «تئاتر ایثار» شرکت میکنم و باید دید که این جشنواره در بعد عملی با چه کیفیتی برگزار خواهد شد با این وجود اعتقاد دارم به ویژه در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس چیزی که بیشتر از همه موجب جریان سازی می شود، حمایت از اجرای عموم آثار است و برگزاری جشنواره به تنهایی در این زمینه کارساز نیست.
این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: نهادهای فرهنگی و انقلابی زیادی در طول سال به برگزاری جشنوارههایی با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت اقدام میکنند که از جمله مهمترین آنها جشنواره «تئاتر ایثار»، جشنواره «تئاتر مقاومت» و جشنواره تئاتر «فتح خرمشهر» است که البته هر کدام از آنها با سیاستها و رویکردهای خاص متولیانشان برگزار میشوند و به لحاظ کمی تنوع خوبی را در زمینه پرداختن به تئاتر دینی و ارزشی ایجاد کردهاند.
اسدیمرام تأکید کرد: با این وجود معتقدم که هر کدام از این نهادها باید در کنار توجه به برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری همچون جشنوارههای تئاتری، درصدی از بودجه تخصیص یافته به این موضوع را به حمایت از اجراهای عموم اختصاص دهند و به این شکل نباشد که با پایان یافتن جشنواره و معرفی برگزیدگان و تقدیر از آنها همه چیز تمام شود.
وی در پایان افزود: حتی میتوان این توقع را نیز داشت که هر یک از نهادهای متولی برگزاری جشنوارههای تئاتری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس، در تعاملی نزدیک شرایطی پیش بیاورند که پس از برگزاری هر یک از این جشنوارهها، آثار برگزیده نمایشی در شرایطی خوب و با دارا بودن امکانات فنی قابل قبول در یک محدوده زمانی مشخص اجرای عموم داشته باشند.