سیزدهمین پیش‌نشست همایش ملی حکیم طهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3210187
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

سیزدهمین پیش‌نشست همایش ملی حکیم طهران برگزار می‌شود

گروه اندیشه: سیزدهمین پیش‌نشست همایش ملی حکیم طهران نکوداشت مقام علمی آقاعلی مدرس زنوزی با پیام آیت‌الله‌العظمی سبحانی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سیزدهمین پیش نشست همایش ملی حکیم طهران در خصوص نکوداشت مقام علمی آقاعلی مدرس زنوزی(حکیم موسس) با پیام آیت الله العظمی سبحانی چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در مرند برگزار می‌شود.

گفتنی است آقاعلی مدرس زنوزی حکیم و فیلسوف مشهور و مدرس حکمت و فلسفه در قرن 14 هـ.ق، معروف به «آقا علی حکیم» و «حکیم مؤسس» و به «استاد الاساتید» موصوف بود و از آن رو که در هر دو رشته معقول و منقول از روی تحقیق و استدلال تدریس می‌کرد، به مدرس مشهور شد و از آنجایی که زنوزی ابتکارات متعدد فلسفی داشته و از کمالات صوری و معنوی برخوردار بوده به «حکیم مؤسس» نیز شهرت یافته است.

در این نشست که به همت مجمع عالی حکمت اسلامی و مسئولان شهرهای زنوز و مرند در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مرند برگزار می‌شود، آیت‌الله غلامرضا فیاضی، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی، رئیس سازمان سمت و استاد دانشگاه تهران به ارائه سخن می‌پردازند.

captcha