سلفی‌های مصر: تلاش برای گسترش تشیع جرم اعلام شود
کد خبر: 3246141
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

سلفی‌های مصر: تلاش برای گسترش تشیع جرم اعلام شود

گروه بین‌الملل: حزب سلفی «النور» مصر در ادامه هجوم خود علیه تشیع در تلاش است، طرحی با عنوان «جرم بودن تلاش برای انتشار تشیع» تهیه کند تا در آینده نزدیک آن را به دولت مصر و ریاست جمهوری این کشور ارائه و سپس به پارلمان آینده تقدیم نماید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، پایگاه البوابه نیوز گزارش داد: حزب سلفی النور در صدد است، تصویب این طرح را در رأس کارهای پارلمان آینده مصر قرار دهد؛ پارلمانی که انتخابات آن مدتی دیگر برگزار خواهد شد.
حزب النور از کمیته قانونی خود خواست تا به طور جدی چشم‌انداز طرح مذکور را به شکلی تهیه کنند که به طور قطعی باعث عدم گسترش تشیع در کشور گردد.
در همین راستا «سامح عبدالحمید»، از رهبران حزب سلفی الدعوه بر تدوین قانونی در جهت جرم اعلام نمودن گسترش تشیع تأکید کرد و مدعی شد: گسترش این مذهب، تهدید بزرگی علیه امنیت مصر خواهد بود.
وی با اشاره به حادثه شهادت شیخ حسن شحاته و همراهانش در دو سال گذشته و با اشاره به این که مذهب رسمی در کشور تسنن است، مدعی شد: شیعیان به صحابه و همسران پیامبر اکرم(ص) اهانت می‌کنند و از آن جا که مصری‌ها از اهل سنت هستند؛ بنابراین چنین اهانت‌هایی را نخواهند پذیرفت و حوادثی همچون حادثه خونین شیخ حسن شحاته را راه‌اندازی خواهند کرد.
رهبر حزب سلفی که از طرفی تهدید و تشویق به کشتن شیعیان می‌کرد، بر ایجاد صلح و آرامش در مصر تاکید کرد و خواهان تصویب قانونی شد که اجرای هر نوع آموزه شیعی را ممنوع اعلام کند.

محاکمه شیعیان مصر به اتهام همکاری با ایران

از دیگر سو، ولید اسماعیل،‌ رئیس ائتلاف سلفی «الصحب و آل‌البیت» مصر خواهان متوقف کردن دیدارهای شیعیان از کشورهای شیعه به‌ویژه ایران شد.
اسماعیل در ادامه مدعی شد: تمام شیعیان به گونه‌ای با ایران ارتباط دارند و آن را ولی امر خود می‌دانند؛ بنابراین وجود چنین اعتقادی از سوی آنان امنیت ملی مصر را تهدید می‌کند و امنیت بیش از هر چیزی اهمیت دارد.
وی همچنین مدعی شد: رهبران شیعه مصر در صورت دستور مسئولین ایرانی علیه دولت مصر اقدام خواهند کرد، در این صورت می‌توان آنان را به اتهام جاسوسی محاکمه نمود.

captcha