برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشگاهیان علوم پزشکی کاشان
کد خبر: 3248462
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشگاهیان علوم پزشکی کاشان

کانون خبرنگاران نبأ/ جوادی کریمی: مراسم معنوی اعتکاف دانشگاهیان علوم پزشکی کاشان از اذان صبح روز شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه با حضور دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی در مسجد این دانشگاه آغاز شد و تا هنگام مغرب روز دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، طاهره مازوچی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این خبر گفت: شرکت‌کنندگان در این مراسم عصر روز جمعه، همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) پذیرش شده و طی مراسمی بسته فرهنگی به آنها اعطا شد.

وی با اشاره به برنامه‌های این مراسم اظهار کرد: در روز اول، معتکفان پای صحبت حجت‌الاسلام غزلاوی با موضوع توبه نشستند.

مازوچی تشکیل حلقه‌های معرفت شامل پاسخ به احکام شرعی، روخوانی قرآن، نقش قرآن، ذکر در ایجاد شادابی روحی، احترام به استاد و والدین و دعای آنان در حق جوانان، عاقبت به خیری، سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی، مناجات‌خوانی و مولودی‌خوانی ولادت حضرت علی(ع) را از دیگر برنامه‌های روز اول برشمرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد برنامه‌های روز دوم و سوم اعتکاف اظهار کرد: در روز اول سخنرانی استاد داوود فتحی با موضوع شیعه‌شناسی و همچنین مراسم زیارت عاشورا و شبی با شهدا توسط کربلایی حسین برزی و در روز سوم اعمال و دعای ام داوود با حضور آقای مهران برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، 132 نفر (90 نفر خانم و 42 نفر آقا) از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در این مراسم حضور دارند.

captcha