کتابت بزرگ‌ترین قرآن جهان به پایان رسید + عکس
کد خبر: 3252580
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷

کتابت بزرگ‌ترین قرآن جهان به پایان رسید + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: کتابت بزرگ‌ترین قرآن جهان توسط استاد اسماعیلی‌ قوچانی در مشهد به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کتابت بزرگ‌ترین قرآن جهان به نگارش علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچانی، خوشنویس و کاتب قرآن شامگاه 13 اردیبهشت‌ماه در مشهد به پایان رسید.

در حاشیه بازدید مسئولان از این کتابت علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچانی، خوشنویس و کاتب قرآن اظهار کرد: کتابت این قرآن در وزن سه کیلو و 500 گرم و ابعاد دو متر و 50 سانتیمتر در یک متر و 75 سانتیمتر به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه 30 بانوی خوشنویس در تذهیب این قرآن نفیس با ایشان همکاری کرده‌اند، افزود: این بانوان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 برای نقش زدن روی صفحات قرآن در این مکان حاضر می‌شدند.

این هنرمند قرآنی با اشاره به اینکه دو بار اقدام به نگارش قرآن کرده اما به دلیل کمبود بودجه و نبود امکانات نتوانسته بود این کار را به اتمام برساند، ابراز کرد: به لطف خدا و کمک دوستان، نگارش این قرآن به پایان رسیده اما صحافی و مراحل تکمیلی کار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کتابت قرآن را از عید غدیر سال 88 آغاز کرده است، ادامه داد: امیدواریم عید غدیر 94 بتوانیم مراحل پایانی بزرگ‌ترین قرآن جهان را به اتمام برسانیم.

اسماعیلی‌قوچانی با اشاره به اینکه وجود 114 نوع «بسم الله الرحمن الرحیم» منحصر به‌فرد با انواع خطوط کوفی، ریحان، توقیع، تعلیق، طغری، دیوانی، رقعه، نستعلیق، شکسته و دیگر خطوط خوشنویسی از دیگر ویژگی‌های این اثر به شمار می‌رود، ابراز کرد: در ابتدای هر صفحه یک نوع بسم الله الرحمن الرحیم نگاشته شده است، همچنین صفحات قرآن را با پارچه آماده کرده‌ام به نحوی که شکل چرم به خود گرفته و رنگ روی آن خراب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ویژه‌ای برای تقدیر از دست‌اندرکاران تذهیب و نگارش بزرگ‌ترین قرآن جهان دارد، افزود: برنامه رونمایی این قرآن با تقدیر از عوامل این کتابت در مهد با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.



همچنین بنابر این گزارش، در این مراسم قرار بود با حضور مسئولان قرآنی مدرک استادی به علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچانی به دلیل کتابت بزرگ‌ترین قرآن جهان  اعطا شود که این برنامه به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

گزارش تصویری این بازدید را در اینجا ببینید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاربر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۸:۳۰
0
0
اجرشان با حضرت حق
ایرانی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۸:۴۰
0
0
چه جالب بود این خبرتون
قرآن قشنگیه ، خدا قوت به کاتبش
ایرانی مسلمان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۷
0
0
احسنت!
خداقوت!
اجرتان با ابا عبدالله
هادی داوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۱۰:۵۶
0
0
احسنت وخداقوت ماشاالله .خداحفظتون کنه خصوصا استاد قوچانی بزرگوار.
captcha