بی‌تدبیری مسئولان مصری عامل تفرقه مسلمین است
کد خبر: 3257256
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
واکنش سلیمی به اظهارات وزیر اوقاف مصر:

بی‌تدبیری مسئولان مصری عامل تفرقه مسلمین است

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشورمان اظهارات مقامات مصر در مورد جلوگیری از سفر قاریان مصری به ایران را ناشی از بی‌اطلاعی آنها از وحدت‌بخش بودن قرآن عنوان کرد.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد اظهارات مقامات کشور مصر در زمینه ممانعت از اعزام قاریان مصری به ایران در ماه مبارک رمضان به آیه «مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ» اشاره کرد و گفت: کلام وحی ناظر بر این معنا است که هیچ از دو لب انسان خارج نمی‌شود مگر اینکه فرشتگان مراقب، آن را ثبت کنند.
وی افزود: اگر چنین حساب و کتاب دقیقی که در دستگاه خداوند وجود داشته باشد که حتماً دارد، ما در ازای حرف‌هایی که می‌زنیم و در ازای تصمیم‌گیری و عمل کردن خودمان مسئولیت داشته و باید به خداوند متعال پاسخ دهیم.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: من واقعاً نمی‌دانم این مسئول کذایی کشور مصر که این ادعا را مطرح کرده است چه مبنای دینی، عقلی، منطقی و یا علمی در رابطه با این حرف و این تصمیم‌گیری دارد.
سلیمی خاطرنشان کرد: آیا دستور قرآن کریم که جامعه اسلامی را به برقراری ارتباط با یکدیگر، همدلی و همزبانی و اتحاد و یکپارچگی فرامی‌خواند فراموش شده است که چنین ادعاها و چنین تصمیم‌هایی اعمال می‌شود.
این فعال قرآنی کشورمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان کرد: آیا بهتر از تجمع حول محور قرآن می‌توانیم شاخصه و ملاکی را پیدا کنیم که مسلمانان حول آن به تضارب آراء و نظریات بپردازند تا به ایجاد وحدت بین مسلمانان کمک کند.
وی در ادامه این تصمیم‌گیری را ناشی از بی‌اطلاعی این مسئول مصری از پیام قرآن و مفهوم وحی عنوان و بیان کرد: این امر ناشی از بی‌تدبیری این مسئول در عالم سیاست و مدیریت است. بر این اساس باید تأسف خورد که هنوز هم چنین تصمیماتی گرفته می‌شود تا نتیجه‌ای جز جدایی در جهان اسلام را به دنبال نداشته باشد.

یادآوری می‌شود، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، با بیان این که امسال قاریان مصری برای تلاوت در محافل قرآنی در ماه رمضان به ایران اعزام نخواهند شد، مدعی شد: برخی از قاریان مصری در گذشته در ایران و عراق، اقدامات مغایر با شرع مرتکب شده‌اند و با توجه به این که در رودربایستی قرار گرفته‌اند، اقدام به گفتن اذان به سبک شیعی کرده‌اند. این قاریان خاطی مورد بازخواست قرار گرفتند و هشت نفر از آنان از اتحادیه قاریان مصر اخراج شدند.
مختارجمعه گفت: تمامی قاریانی که از سوی وزارت اوقاف مصر برای حضور در محافل قرآنی ماه رمضان در کشورهای مختلف انتخاب می‌شوند، باید هوشیار باشند که تحت نظارت و مراقبت شدید قرار دارند و افرادی که در این زمینه کوتاهی کنند، به حساب آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

captcha