قرآن؛ درمانی برای امراض روح و جسم انسان
کد خبر: 3258322
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
معرفی کتاب/

قرآن؛ درمانی برای امراض روح و جسم انسان

گروه هنر: کتاب «قرآن درمانی روحی و جسمی» برای بهره مندی هر چه بیشتر از آیات انسان‌ساز قرآن کریم و شفای » برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از آیات انسان ساز قرآن کریم توسط محسن آشتیانی و سیدمحسن موسوی‌آملی به رشته تحریر در آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، این کتاب در ارتباط با موضوعات قرآنی و ارتباط آن با مباحث پزشکی و بهداشت و همچنین خواص سوره‌ها و آیه‌های قرآن کریم به نگارش در آمده است. 
مجموعه روایت‏ها و مطالب دینی در بیان آثار شفابخش و خواص سور‌ه‏‌ها و آیات قرآن کریم است. در بخش اول کلیاتی درباره سفارش‏های پزشکی قرآن، فواید طبی قرائت قرآن، روش‏های شفاجویی از قرآن و داستان‏ها و نکته‏هایی درباره مشکل‏گشایی به وسیله قرآن بیان شده است. سپس به ترتیب سوره‏های قرآن کریم از سوره حمد و بقره تا سوره فلق و ناس، مجموعه‏ای از فضیلت‏ها و آثار درمانی و شفابخشی این سوره‏ها ذکر گردیده است.
در کتاب «قرآن درمانی روحی و جسمی» همه سوره‌های قرآن کریم مورد کنکاش قرار گرفته و خواص آیات بررسی و ارتباط این آیات با مباحث بهداشتی و پزشکی عنوان شده است.
در این کتاب آمده است؛ آموزه شفاجویی از قرآن کریم چیزی از پیش خود ساخته یا سنتی مرسوم در فرهنگ عامیانه نیست، بلکه حقیقتی است که خداوند رحمان در متن قرآن نیز به آن اشاره کرده است.  
همچنین عنوان شده است؛ در تعالیم نورانی اسلام برای قرائت قرآن کریم فواید و آثار فراوانی ذکر شده که یکی از برکات آن، فواید طبی است. 
در این کتاب در سخنی از پیامبر اکرم(ص) آمده است؛ پنج چیز فراموشی را از بین می‌برد و به قدرت حافظه می‌افزاید که عبارتند از «قرائت قرآن، روزه گرفتن، مسواک زدن و خوردن عسل».
همچنین در کلامی دیگر از آن حضرت نقل شده است؛ هرکس پیوسته در مصحف قرآن بنگرد، تا هنگامی که در دنیاست از چشمانی سالم و پرنور بهره مند می‌شود.
کتاب قرآن درمانی روحی و جسمی به بررسی درمان دردهای روحی و جسمی به وسیله قرآن در منابع روایی می‌پردازد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی اضغر لعلی
|
Germany
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۵:۴۹
0
0
قرآن دوای هر درد
captcha