بیش از ۲۴ میلیارد ریال زکات در شهرستان قزوین جمع‌آوری شد
کد خبر: 3304756
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
در سال گذشته؛

بیش از ۲۴ میلیارد ریال زکات در شهرستان قزوین جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین از جمع‌آوری بیش از ۲۴ میلیارد ریال زکات در سال گذشته در شهرستان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، ابوالفضل مرادی، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین صبح امروز در جلسه احیاء زکات شهرستان قزوین که در فرمانداری قزوین برگزار شد با تأکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم درباره اثرات پرداخت زکات اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و مبلغین مذهبی در روستاها، اجرای طرح های عمرانی از محل پرداخت زکات ، ترویج زکات مستحبی و اجرای تبلیغات محیطی در روستاها از جمله دلایل افزایش پرداخت زکات در شهرستان قزوین بوده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 24 میلیارد ریال زکات در شهرستان قزوین جمع‌آوری شده است که این میزان زکات نسبت به برنامه پیش‌بینی شده 100 درصد تحقق یافته است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته به منظور ترویج فریضه الهی زکات در سطح روستاهای این شهرستان عنوان کرد : اجرای 55 پروژه عمرانی و اعزام مبلغین زکات به  150 روستای شهرستان قزوین از جمله اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته در این زمینه بوده است.

علی حیدری، مدیر کمیته امداد شهرستان قزوین هم در این جلسه از واگذاری دو فقره فیش حج عمره برای کمک به محرومان از سوی افراد خیر و نیکوکار خبر داد و بیان کرد: دو متقاضی حج عمره در شهراقبالیه فیش حج عمره خود را برای فروش و کمک به محرومان به کمیته امداد واگذار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه درآمد حاصله از فروش فیش‌های اهدایی برای مددجویان تحت پوشش هزینه خواهد شد، عنوان کرد: افراد خیر و نیکوکار در صورت تمایل می توانند با مراجعه به کمیته امداد نسبت به واگذاری فیش حج عمره برای کمک به محرومان اقدام کنند.

حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون حوزه علمیه قزوین هم در این جلسه با اشاره به جایگاه فریضه الهی زکات در آیات و روایات دینی گفت: در پرداخت زکات ابتدا باید نیازمندی محرومان جامعه مد نظر قرار گیرد و در کنار آن مصارف عام المنفعه هم می تواند داشته باشد.

عباسی همچنین درباره اهدای فیش حج عمره برای کمک به نیازمندان تصریح کرد: این موضوع اقدامی خداپسندانه محسوب می‌شود که باید از سوی شهروندان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به‌ویژه افرادی که قبلا نیز به سفر حج مشرف شده‌اند می‌توانند هزینه‌های این سفر را در راه خیر و خداپسندانه مصرف کنند.

captcha