عرصه فرهنگ و هنر نیازمند آرامش و تلاش مضاعف است
کد خبر: 3304802
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

عرصه فرهنگ و هنر نیازمند آرامش و تلاش مضاعف است

گروه هنر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان کار فرهنگی را امری دشوار خواند و گفت: عرصه فرهنگ و هنر شهرستان نیازمند آرامش و تلاش مضاعف است؛ از این رو برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای ارتقاء و جایگاه فرهنگ و هنر در شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، فرهاد پورغراوی علوانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان در سال گذشته با برنامه‌ریزی و جدیت تمام به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداخت و تلاش شد با وجود رخوت به وجود آمده در انجمن‌ها در سال‌های گذشته، انجمن‌ها به عنوان تکیه گاه اهالی فرهنگ و هنر، فعال و یکپارچه شده تا بهترین فعالیت‌ها که در شأن و منزلت این شهرستان و شهروندان آن است برگزار شود.

وی با بیان اینکه فضای فعالیت در این عرصه مهیا است، در خصوص مسئولیت‌های محوله در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه مسئولیت‌ها در راستای خدمت بیشتر شکل گرفته‌اند، افزود: مسئولیت صرفا یک امتحان الهی بوده و چه خوب است که در برهه مسئولیت برای ارتقا حوزه فرهنگ و هنر تلاش شود.

پورغراوی علوانی خاطرنشان کرد: در فروردین 24 برنامه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، کانون‌های مساجد، سمعی بصری و سینمایی و رسانه‌ای انجام گرفت.

وی به تمرین گروه  نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» به کارگردانی علی حیدری اشاره کرد و افزود: این نمایش کاری از انجمن نمایش آبادان است که پس از برگزیده شدن در جشنواره تئاتر استان به جشنواره منطقه‌ای راه یافت و موفق به حضور در جشواره فجر شد. این نمایش اینک برای شرکت در جشنواره فتح خرمشهر و اجرای عموم تمرینات خود را آغاز کرده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی آبادان گفت: نمایش پرفورمنس (بازی حرکت و بدن ) با نام «اسید» در آبادان  به اجرا  گذاشته شد. این نمایش  دربرگیرنده سبک متمایزی در اجرا است که طراحی و کارگردانی آن را آقای مهدی پرویش برعهده داد.

پورغراوی علوانی ادامه داد: هنر نیازمند افراد و هنرمندان با استعدادی است که بتوانند الگو و رفتارها را در جامعه شناخته و آن را به مخاطب و عموم بازگو کند. نمایش اسید یک رفتار یا نمایش پرفورمنس است پرفورمنس یعنی وادار کردن مخاطب به داوری، داوری اثری که خود بخشی از اجرای آن است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایش «اسید» به دلیل ویژگی‌های خاص اجرایی و بدعت و نوآوری در اجرا با استقبال خوب مردم و مسئولان  مواجه شده است.

وی همچنین اعلام کرد: به مناسبت سوم خرداد؛ سالروز آزاد سازی خرمشهر برنامه ریزی جهت برگزاری شب شعری در این خصوص برای شهروندان در دست اقدام است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان در ادامه از برگزاری انتخابات جدید هیأت امنای انجمن شعر آبادان خبر داد و گفت:‌ افراد منتخب در این انجمن باید تمامی تلاش و جدیت‌شان بر اعتلای شعر و ادب در شهرستان و کشور و ترویج آن به ویژه در بین نسل جوان داشته باشند تا بتوانیم در این حوزه شاهد توسعه و خلق آثار ادبی کمی و کیفی در جامعه باشیم.

علوانی از اهالی فرهنگ و هنر خواست تا دست به دست هم داده و از فضای مثبت فرهنگی هنری استفاده کرده و جایگاه واقعی شهرستان را روز به روز ارتقاء ببخشند.

captcha