کاهش ۱۵ درصدی قیمت سفر عتبات عالیات/ ارائه بسته‌های ۱۳ و ۲۲ روزه ویژه ماه رمضان
کد خبر: 3305821
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
نظافتی خبر داد:

کاهش ۱۵ درصدی قیمت سفر عتبات عالیات/ ارائه بسته‌های ۱۳ و ۲۲ روزه ویژه ماه رمضان

گروه جامعه: مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج زیارت از حذف برنامه پیش ثبت نام زائران به عتبات عالیات در ماه رمضان خبر داد و گفت: تمامی متقاضیان سفر در ماه رمضان به عتبات اعزام می‌شوند و قیمت‌ها نیز تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محسن نظافتی، مدیر‌کل عتبات و عالیات سازمان حج زیارت از حذف برنامه پیش ثبت‌نام عتبات عالیات در دوره جدید خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی قبلی اعزام‌های زائران تا ۲۵ خرداد ماه بوده اما تا پایان ماه رمضان تداوم خواهد‌ داشت.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی قبلی در هر دوره برای اعزام دوره بعدی پیش ثبت‌نام انجام می‌گرفت که در این دوره به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان، برنامه پیش ثبت‌نام اعزام به عتبات عالیات را حذف کردیم و تمامی متقاضیان اعزام در رمضان به عتبات اعزام می‌شوند.

نظافتی خاطرنشان کرد: هر زائری که در این مدت بخواهد برای اعزام به عتبات اقدام کند، ثبت‌نام وی قطعی خواهد بود و در گروه‌های ۱۳ یا ۲۲ روزه به عتبات اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زائران علاقه‌مند هستند که در ماه رمضان زیارت عتبات عالیات را درک کنند، از این‌رو به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانند براساس موقعیت خود بسته‌های پیشنهادی ۱۳ یا ۲۲ روزه را انتخاب کنند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج وزیارت گفت: بنابراین کسانی که به عتبات اعزام می‌شوند اگر در قالب ۱۳روزه اعزام شوند 10 روز را در عتبات روزه می‌گیرند و اگر در قالب ۲۲ روزه اعزام شوند، ۱۰ روز در کربلا و ۱۰ روز را در نجف اشرف خواهند بود و در گروه ۲۲ روز طوری تنظیم شده که زائران لیالی قدر را در نجف اشرف و یا کربلای معلی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق وعده‌ای که رئیس سازمان حج و زیارت داده بود، در این دوره قیمت‌های عتبات تا ۱۵ درصد کاهش خواهید یافت و به زودی بسته‌های پیشنهادی و قیمت‌های جدید از طریق سازمان حج و زیارت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نظافتی خاطر نشان کرد: بیشتر اعزام‌های این دوره به صورت زمینی صورت می‌گیرد و تنها دو ایستگاه پروازی تهران و مشهد فعال خواهد بود و زائران استان‌های سمنان، قزوین، همدان، قم، تهران، مرکزی، کرج و کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) و سایر استان‌های همجوار خراسان رضوی از مشهد اعزام خواهند شد.

captcha