مرمت دو جلد قرآن تاریخی روستاهای کاشتر و سلین کردستان
کد خبر: 3306459
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

مرمت دو جلد قرآن تاریخی روستاهای کاشتر و سلین کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل میراث فرهنگی از آغاز مرمت تعداد دو جلد قرآن تاریخی مربوط به روستای کاشتر کامیاران و روستای سلین شهرستان مریوان خبر داد.

رسول اشتودان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ز آغاز مرمت تعداد دو جلد قرآن تاریخی مربوط به روستای کاشتر کامیاران و روستای سلین شهرستان مریوان خبر داد  و اظهار کرد: این دو جلد قرآن مبارک که مربوط به دوره‌های تیموریان و قاجاریه است توسط کارشناسان مرمت و احیاء این اداره کل مرمت و حفاظت می‌شوند. مرمت و حفاظت این دو جلد قرآن نفیس در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و بعد از اتمام مرمت این آثار اقدام به نگهداری و ایجاد سیستم حفاظتی در مرحله بعد در اولویت خواهد بود.
اشتودان به قدمت قرآن های تاریخی اشاره و بیان کرد: قدمت قرآن تاریخی روستای کاشتر شهرستان کامیاران مربوط به دوره اسلامی و در ابعاد 35 در 24 بوده و  نوع خط این قرآن نسخ و نستعلیق است که در صفحات آغازین دارای تذهیب و تشعیر پرکار است. قرآن تاریخی روستای سلین نیز از کاغذچرم و قدمت آن مربوط به دوره اسلامی بوده که دارای تزئینات نقوش هندسی است و توسط اهالی روستا در مسجد نگهداری می‌شود.

captcha