رشته تخصصی دفاع مقدس در مقطع دکترا راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3306912
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
امیر نامی:

رشته تخصصی دفاع مقدس در مقطع دکترا راه‌اندازی می‌شود

گروه جهاد و حماسه: جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با توجه به استقبال مطلوب دانشجویان از ارائه واحد اختیاری دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، در حال فراهم‌ کردن مقدمات برای راه‌اندازی رشته تخصصی دفاع مقدس در مقطع دکترا هستیم.

امیر محمدحسن نامی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته دفاع مقدس در مقطع دکترا خبر داد و عنوان کرد: سال 92 به عنوان نخستین گام، رشته تخصصی جغرافیا و دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه خوارزمی تاسیس شد و با افزایش گروه‌های علمی تخصصی، این رشته در مقطع دکترای دانشگاه‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود.
امیر نامی با بیان اینکه اکنون درس اختیاری دفاع مقدس در تمام دانشگاه‌های علمی کاربردی، آزاد اسلامی، دولتی، پیام نور و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، افزود: اکنون دو هزار و 19 استاد این درس را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند که آمادگی داریم این تعداد را به 3000 نفر افزایش دهیم. این اساتید اغلب خود در عملیات‌ها حضور داشته‌اند و به امور نظامی اشراف دارند. با اینکه درس دفاع مقدس دو واحدی و اختیاری است، اغلب دانشجویان از آن استقبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه اساتید درس دفاع مقدس دوره‌های مختلف ضمن خدمت را می‌گذرانند تا به بهترین نحو بتوانند پاسخگوی پرسش‌های دانشجویان باشند، با تاکید بر اینکه با وجود کارهای زیاد انجام شده، هنوز گنج دفاع مقدس کاملاً به بهره‌برداری نرسیده است، تصریح کرد: باید میلیون‌ها کتاب و مستند درباره عملیات‌های دفاع مقدس به نگارش درآید.

بانوان عهده‌دار هسته‌های مدیریتی جامعه اسلامی هستند

امیر نامی با اشاره به اینکه امروز اگر بخواهیم به صورت صحیح فرهنگ جهاد و شهادت، مقاومت و پایداری را به نسل جدید منتقل کنیم، تنها زنان می‌توانند این ماموریت را برعهده بگیرند، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، حرکت و نقش حضرت زینب(س) عین حرکت امام حسین(ع) بود، چرا که توانست فرهنگ جهاد، شهادت و عاشورا را به خوبی منتقل کند. از این رو انتظار می‌رود که این نقش ارزشمند توسط بانوان که در حقیقت هسته‌های مدیریتی جامعه اسلامی یعنی خانواده را برعهده دارند، ایفا شود.

وی دفاع مقدس را بیشتر مدیون بانوان گرامی دانست و افزود: رزمندگانی که در دفاع مقدس بودند و توانستند به خوبی از اسلام دفاع کنند، توسط همین بانوان تربیت صحیح اسلامی پیدا کردند و این رویکرد جای شکرگزاری دارد. همچنین این بانوان که الگوی آنان حضرت زهرا(س) است، پیروان بسیار ارزشمند ولی فقیه به شمار می‌روند.

captcha