چاپ ۳۴۸ هزار جلد قرآن طی دو ماه نخست سال/ رشد صعودی در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 3307811
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
حاجی‌شریف اعلام کرد:

چاپ ۳۴۸ هزار جلد قرآن طی دو ماه نخست سال/ رشد صعودی در آستانه ماه رمضان

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به افزایش چاپ قرآن در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: طی دو ماه نخست امسال، ۳۴۸ هزار جلد قرآن به چاپ رسیده است.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تعداد قرآن‌های چاپ شده در اردیبهشت‌ماه امسال گفت: در اردیبهشت سال جاری 28 مجوز چاپ قرآن برای ناشران از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده که شامل 219 هزار و 800 جلد قرآن است.

وی افزود: این رقم در فروردین‌ماه امسال شامل 9 مجوز چاپ قرآن است که 128 هزار جلد قرآن را شامل می‌شود و از این تعداد 4 مجوز جزئی با شمارگان 85 هزار جلد و 5 مجوز کلی با شمارگان 43 هزار جلد قرآن نیز صادر شده است.

حاجی‌شریف ادامه داد: در مجموع 31 مجوز چاپ قرآن در دو ماه نخست سال جاری صادر شده که شمارگان آن مشتمل بر 347 هزار و 800 جلد است و این نشان می‌دهد در اردیبهشت‌ماه با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تعداد مجوزهای چاپ افزایش یافته است.

وی در ادامه به تعداد مجوزهای نشر قرآن اشاره و عنوان کرد: در نخستین ماه امسال 10 مجوز نشر قرآن با شمارگان 78 هزار جلد قرآن صادر شده که از این تعداد یک مجوز برای نشر جزئی با شمارگان 10 هزار جلد و 9 مجوز کلی با شمارگان 68 هزار جلد قرآن است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم بیان کرد: در دومین ماه سال این تعداد افزایش داشته و به 13 مجوز نشر رسیده و شمارگان آن 125 هزار و 300 جلد بوده است.

وی در ادامه به تعداد اجزای تصحیح شده در دو ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: در این مدت 781 جزء قرآن در فروردین‌ماه و 1497 جزء نیز در اردیبهشت‌ماه از سوی کارشناسان و مصححان تصحیح شده است.

حاجی‌شریف در ادامه دو موضوع نظارت بر کیفیت چاپ و هدیه(قیمت) قرآن را از موضوعات مهم در حوزه چاپ قرآن دانست و بیان کرد: این دو موضوع که به نظر می‌رسد همچنان بدون متولی مشخص است، سبب شده قرآن‌ها با کیفیت پایین و هدیه بالا در بازار چاپ و نشر قرآن ارائه شوند که در این راستا باید اطلاع‌رسانی درستی شود تا مخاطبان با آگاهی بیشتری اقدام به خرید قرآن کنند.

captcha