اعزام کادر درمانی ۴۶ نفره برای ارائه خدمات به زائران پیاده نیمه شعبان در کربلا
کد خبر: 3308310
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

اعزام کادر درمانی ۴۶ نفره برای ارائه خدمات به زائران پیاده نیمه شعبان در کربلا

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام گروه درمانی ۴۶ نفره به کربلا خبر داد و گفت: این گروه درمانی به زائرانی که به مناسبت نیمه شعبان به صورت پیاده عازم کربلا می‌شوند خدمات ارائه می‌کند.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اعزام گروه پزشکی 46 نفره برای خدمت‌رسانی به زائران کربلای معلی خبر داد و گفت: به مناسبت نیمه شعبان گروه‌های مردمی به صورت پیاده عازم کربلای معلی می‌شوند به همین مناسبت با هماهنگی عتبه مقدسه کربلا و هلال احمرعراق دو چادر پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران ایجاد می‌شود.

وی افزود: روز جمعه، هشت خرداد ماه، این گروه پزشکی عازم کربلای معلی می‌شود و به همه زائران نیمه شعبان خدمت رسانی می‌کند.

تحول درمانی زائران عتبات عالیات با راه‌اندازی درمانگاه هلال احمر

حیدری در ادامه از در دست ساخت بودن درمانگاه 10 طبقه هلال احمر ایران با چهار هزار متر مربع زیربنا در کربلای معلی نیز خبر داد و گفت: انتظار داریم این درمانگاه ظرف 18 ماه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با راه‌اندازی این درمانگاه خدمات بهداشتی درمانی زائران تحول بسیار خوبی پیدا خواهدکرد.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که آیا این درمانگاه مخصوص زائران ایرانی است؟ گفت: این درمانگاه سایر زائران را نیز پوشش خواهد داد؛ در حال حاضر خدمات بهداشتی به زائران ایرانی در هتل‌های محل اقامت زائران و به صورت مطبی ارائه می‌‌شود اما با راه‌اندازی این درمانگاه دستگاه‌های مجهزی مستقر خواهدشد تا بتوان سایر خدمات را نیز به زائران ارائه کرد.

captcha