تسهیلات بی‌نظیر یک نهاد خصوصی به پژوهشگران/ تقدیر آیت‌الله‌العظمی صافی از اقدام یک بانوی حافظ قرآن
کد خبر: 3308462
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
پربازدیدترین اخبار هفته در سرویس معارف؛

تسهیلات بی‌نظیر یک نهاد خصوصی به پژوهشگران/ تقدیر آیت‌الله‌العظمی صافی از اقدام یک بانوی حافظ قرآن

گروه دانشگاه: گزارش ایکنا از تسهیلات بی‌نظیر یک نهاد خصوصی به پژوهشگران، تقدیر آیت‌الله‌العظمی صافی از اقدام یک بانوی حافظ قرآن و فروش پایان‌نامه در سایت خبری رسمی با مجوز وزارت ارشاد از پربازدیدترین اخبار گروه معارف در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

گزارش ایکنا از تسهیلات بی‌نظیر یک نهاد خصوصی به پژوهشگران کشور

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی سیداحمد اخوان‌دستمالچی شاید بهشتی برای پژوهشگران مطالعات دینی در دل کویر یزد باشد، بنیان‌گذار خیر این نهاد مبارک، عایدات کارخانه نساجی خود را صرف امر پژوهش دینی کرده است.

تقدیر تلفنی آیت‌الله‌العظمی صافی از اقدام ارزشی یک بانوی حافظ قرآن

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در پی اقدام جالب یک بانوی حافظ قرآن اصفهانی در مسابقات بین‌المللی اردن، در تماس تلفنی با این حافظ قرآن، از وی تقدیر کردند. این بانوی حافظ قرآن از مردان حاضر در جلسه درخواست ترک جلسه را به‌منظور نشنیدن صدای نامحرم، کرده بود.

گزارش ایکنا از ابعاد مختلف همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی

نهمین دوره همایش‌ بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در حالی برگزار شد که تنها دو ماه فرصت ارائه اثر به شرکت‌کنندگان آن داده شد و با وجود فرصت بسیار محدود، ۷۰۰ اثر در این همایش داوری شد.

انس با قرآن جزء تفکیک‌ناپذیر برنامه درسی مقطع کارشناسی علوم قرآن و حدیث

در کارویژه تحول رشته مطالعات قرآن و حدیث بر انس با قرآن به‌عنوان جزء تفکیک‌ناپذیر برنامه درسی رشته کارشناسی علوم قرآن و حدیث تأکید شد.

تبعات اختصاص رتبه اول همایش پژوهش‌های قرآنی به یک روانشناس بدون سابقه قرآنی

پژوهشگری که به حوزه روان‌شناسی تعلّق خاطر دارد و سابقه پژوهشی در مطالعات قرآنی ندارد، در همایش بین‌ا‌لمللی پژوهش‌های قرآنی اوقاف، رتبه اول را به دست آورد که شمشیر دولبه‌ای برای مسئولان و داوران این همایش محسوب می‌شود.

از جایگاه اتوریته در گفت‌وگو تا شروط مباحثه دینداران با دیگران

میزگرد «دینداری در دنیای معاصر» با حضور مصطفی ملکیان و حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. امکان و شرایط گفت‌‌وگوی دینداران با دیگران یکی از محورهای اصلی این میزگرد بود.

گزارش ایکنا از فروش پایان‌نامه در سایت خبری رسمی با مجوز وزارت ارشاد!

تبلیغ فروش پایان‌نامه در سایتی رسمی با مجوز ارشاد که خود بعضاً مدعی تلاش برای مقابله با این امر است، نوعی جدید از تبلیغات سوء علمی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله مقتدایی: دفتر قرآن و عترت حوزه باید به فعالیت خود ادامه دهد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پاسخ به پرسشی در خصوص ابهامات وضعیت دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه تأکید کرد: دفتر قرآن و عترت حوزه باید به فعالیت خود ادامه دهد.

واکنش آیات عظام سیستانی، مکارم، بشیر نجفی و نوری همدانی به حادثه قطیف

آیات عظام سیستانی، مکارم شیرازی، بشیر نجفی و نوری همدانی با صدور پیام یا در سخنرانی به ماجرای قطیف و کشتار تعدادی از شیعیان واکنش نشان دادند.

زیارت ۱۰ هزار دانشجو در قالب طرح «زیارت رضوی؛ تشرف رضوی»

مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از اعزام ۱۰ هزار نفر به زیارت امام رضا(ع) در قالب طرح «زیارت رضوی؛ تشرف رضوی» خبر داد و گفت: دبیرخانه‌های طرح جشنواره رضوی نیز در ۱۶ دانشگاه کشور مستقر هستند.

نتایج اولیه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد چهارشنبه اعلام ‌شد

نتایج اولیه دوره دکتری تخصصی (PHD) دانشگاه آزاد چهارشنبه، ششم خرداد اعلام شد.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران منصوب شد

فرهادی طی حکمی، سعدالله نصیری قیداری را به سمت سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران منصوب کرد.

13 دانشگاه ایرانی در فهرست ۷۵۰ دانشگاه برتر دنیا

بر اساس آخرین نتایج نظام رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ لایدن، ۱۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی میان ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

نتایج اولیه آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه اعلام شد

معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، نتایج اولیه آزمون پذیرش بلند مدت حوزه‌های علمیه برادران سراسر کشور برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ را در روز دوم خردادماه اعلام کرد.

پذیرش دانشجویان پسر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به شرط تفکیک در روزهای فرد و زوج

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نامه‌ای به وزارت علوم درخواست پذیرش دانشجویان دختر و پسر را به شرط تفکیک در روزهای زوج و فرد داده است.

گزارش ایکنا از «نقش مطالعات قرآنی در تحول علوم»

نشست علمی «نقش مطالعات قرآنی در تحول علوم انسانی» سوم خرداد با حضور صاحبنظران در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

captcha