اجرای ۷۰۰ برنامه ویژه نیمه‌شعبان/ جشن‌های نیمه‌ شعبان مردمی و با محتوای مشخص برگزار شود
کد خبر: 3308986
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
مهدوی مطرح کرد:

اجرای ۷۰۰ برنامه ویژه نیمه‌شعبان/ جشن‌های نیمه‌ شعبان مردمی و با محتوای مشخص برگزار شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان از برگزاری ۷۰۰ برنامه فرهنگی ویژه نیمه شعبان در مناطق مختلف این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بدر گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی ودینی در افزایش بصیرت افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوان بسیار مؤثر است.

وی افزود: محتوابخشی برنامه‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت یک ضرورت است که لازم است با دقت و ظرافت در همه فعالیت‌های این ایام لحاظ شود.

مهدوی اضافه کرد: در جشن‌های نیمه شعبان دو موضوع لازم است مورد توجه قرار گیرد اول آن‌که مراسم مردمی برگزار شود و دیگر آن‌که برنامه‌ها محتوای مشخص بر اساس اهداف دینی و مراسم‌های آئینی کشورمان را داشته باشد.

وی اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق اعزام مبلغ و مبلغه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در مساجد، برگزاری مسابقه مهدویت و انتظار، تشکیل حلقه‌های مهدویت، محفل انس با قرآن، ختم قرآن کریم، سخنرانی، برپای جشن عمومی و دعای ندبه، توزیع اقلام فرهنگی در سطح مساجد و تکایا و حسینه‌ها را در نیمه شعبان در دستور کارخود قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان تصریح کرد: این برنامه‌ها با همت ادارات تبلغیات اسلامی شهرستان‌های تابعه در سطح مساجد،
حسینیه‌ها، بازار و محلات، تشکل‌های دینی، کانون مداحان، مؤسسات و خانه‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ماه شعبان‌المعظم و اعیاد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ۳۱۰ مبلغ و مبلغه از طرف اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با سیره اهل بیت(ع) و گسترش معارف غنی اسلامی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان افزود: اقامه نماز جماعت، بیان احکام، برگزاری گفتمان دینی با محوریت بررسی سیره عملی و نظری ائمه معصومین(ع) و تبیین شخصیت و نقش امام راحل(ره) در تاریخ معاصر و احیای ارزش‌های اسلامی از جمله برنامه‌های مبلّغان اعزامی به مناطق مختلف این استان است.

captcha