بیداری و آگاهی امت وجه شباهت قیام امام خمینی(ره) و نهضت کربلا است
کد خبر: 3310595
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
فعال دینی کویتی در گفت‌وگو با ایکنا:

بیداری و آگاهی امت وجه شباهت قیام امام خمینی(ره) و نهضت کربلا است

گروه بین‌الملل: امام خمینی(ره) امت اسلام را از خواب غفلت، ناآگاهی و یأس و ناامیدی نجات داد که انقلاب امام راحل از این جهت شبیه نهضت کربلا است.

شیخ انور العظیم، فعال دینی کویتی و عضو انجمن خیریه «امام حسین(ع)» این کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(إیکنا) با بیان این مطلب عنوان کرد: حب و علاقه مستضعفان در جای جای جهان به امام خمینی(ره) و رفتار و منش ایشان کاملا واضح و آشکار است.
وی افزود: امام خمینی(ره) با انقلاب خود موجی ایجاد کرد که تاکنون تأثیرات و پرتوهای مثبت آن مشاهده می‌شود وتا زمان قیام امام ازمان(عج) نیز ادامه خواهد داشت.
شیخ انور العظیم با تشبیه کردن قیام امام خمینی (ره) به خون مبارک امام حسین(ع) که امت اسلامی را از خواب غفلت بیدار ساخت، گفت: اوضاع امت اسلامی در زمان نهضت امام خمینی(ره) در حالتی از رکود و سکون بود که به برکت امام خمینی از این حالت بیرون آمدند.
وی افزود: امام حسین(ع) نیز در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کردند که امت در خواب غفلت و در حالتی از یأس و ناامیدی به‌سر می‌برد و جنبش امام حسین(ع) این امت را از این خواب سنگین غفلت و ناامیدی بیدار ساخت.
این فعال دینی کویتی بیان کرد: امام خمینی(ره) مسیر جد بزرگوارش امام حسین(ع) را ادامه داد و یک نهضتی ایجاد کرد که می‌توان آن را انقلابی جهانی توصیف کرد وعلی‌رغم فشارها و انتقادات فراوانی که به ایشان وارد شد، ایشان مسیر خود را در خدمت به مستضعفان در جهان ادامه دادند.
وی گفت: اگر مسلمان و کافر روش امام خمینی(ره) را دستور کار خود قرار دهند، به‌طورحتم در جنبه عدالت انسانی از آن بهره خواهند برد.
عضو انجمن خیریه امام حسین(ع) در کویت در ادامه به نگرش ملت کویت درباره امام خمینی(ره) و افکار وعقاید ایشان به‌عنوان یکی از رهبران بیداری اسلامی در جهان معاصر اشاره و عنوان کرد: مردم کویت در این زمینه به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ که این تقسیم‌بندی در نتیجه تبلیغات نادرست برخی رسانه‌های رسمی و رسانه‌های برخی کشورهای خلیج فارس ایجاد شده است.
وی بیان کرد: اما شهروندان کویتی به‌طور کلی برای شخصیت امام خمینی(ره) بسیار احترام و تقدیر قائل هستند و با دستاوردهای امام بزرگوار کاملا آشنا هستند.
عضو انجمن خیریه امام حسین(ع) در ادامه تأکید کرد: اگر این تبلیغات منفی و نادرست برخی رسانه‌های مغرض وجود نداشت، بدون شک حقیقت امور بسیار بهتر و شفاف‌تر مشاهده می‌شد.
وی افزود: اختلافات فرقه‌ای و طایفه‌گرایی که متأسفانه اکنون شاهد آن در سوریه و عراق و دیگر کشورها هستیم در حقیقت برای دور نگه داشتن ملت‌ها از حقیقت است که این امور تا حدودی در نگرش مردم نسبت به امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران تأثیر داشته است.
شیخ انور العظیم در ادامه، تبیین وتوضیح اندیشه و عقاید امام خمینی(ره) در مواجهه با استکبار جهانی و دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان را وظیفه شرعی علما و قشر فرهیخته دانست.
وی اضافه کرد: البته برکسی پوشیده نیست که اکنون شخصیت امام خمینی(ره) برای همه کاملا شناخته شده است و باوجود تبلیغات نادرست رسانه‌ها و سانسور رسانه‌ای برای پنهان‌کردن دستاوردها و اقدامات بزرگ امام راحل، اما از طریق رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی این شخصیت عظیم برای همه معرفی شده است.

وی در ادامه از تمامی علما معرفی بیشتر این شخصیت بزرگ را خواستار شد و تأکید کرد: بدون‌شک علما نه تنها در معرفی بیشتر امام خمینی(ره) نقش مهمی را ایفا می‌کنند بلکه حتی در از بین‌بردن اختلافات فرقه‌ای تأثیر بسیار مهمی دارند. و تلاش برای از بین بردن اختلافات فرقه‌ای در آشنایی بیشتر مردم با این امام عظیم تأثیر بسیاری خواهد داشت.
این فعال دینی کویتی در ادامه به ویژگی‌های امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: جنبه روحانی این امام و ارتباط عمیق ایشان با خداوند متعال و در حقیقت ذوب‌شدن ایشان در ذات حق تعالی از صفات برجسته ایشان بود که نظر من را به سمت خود بسیار جلب کرده است.
وی به سفر خود به برخی کشورهای آفریقایی اشاره و عنوان کرد: در سفر خود به آفریقا آنجا با برخی از افرادی که به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده بودند دیدار کردم، و سبب گرایش آن‌ها به تشیع را پرسیدم، آنها در جواب به من گفتند که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در تشیع آنها تأثیر بسیاری داشت. 

captcha