به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، در این کتاب آمده است: «اخلاق مصرف شاخهای از اخلاق کاربردی و زیر مجموعه اخلاق اقتصادی است که با استفاده از رهآوردهای اخلاقی ـ اقتصادی، فقهی و ... مورد بررسی قرار گرفته است. اخلاق مصرف را میتوان با رویکردهای سازمانی، اجتماعی، حرفهای و مصرف فرد و خانوار بررسی کرد. این کتاب به مصرف فرد و خانوار ناظر است که در اصطلاح اقتصاد خرد نیز همین معنا و مقصود را دارد.»
در این کتاب تلاش شده است ضمن بررسی و استخراج مبانی، اهداف و انگیزهها، معیارها و اصول و قواعد اخلاقی مصرف، مدلی تئوریک برآمده از آموزههای اسلامی برای اخلاق مصرف، ارائه شود تا گامی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تحقق مدل اسلامی ایرانی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه اسلامی باشد.
این کتاب در پنج فصل با عناوین «مبانی و پیشفرضهای نظری اخلاق مصرف»، «اهداف و انگیزهها»، «ملاک رفتارهای مصرفی(میانهروی)»، «اصول ایجابی اخلاق مصرف»، «اصول سلبی اخلاق مصرف» و «مدل اخلاق مصرف اسلامی، آثار و نتیجههای آن» تدوین شده است.
گفتنی این کتاب به قلم محمد جداری عالی با قیمت ۳۰۰۰۰ تومان منتشر شده است.