برگزاری جشن نیمه شعبان در ۱۳۱۹ بقعه متبرکه کشور/ مراسم احیاء امشب در ۳۸۵ امامزاده
کد خبر: 3310660
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
شرفخانی‌ خبر داد:

برگزاری جشن نیمه شعبان در ۱۳۱۹ بقعه متبرکه کشور/ مراسم احیاء امشب در ۳۸۵ امامزاده

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جشن عید نیمه شعبان در ۱۳۱۹ بقعه متبرکه در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش‌ خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگ و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) از برگزاری برنامه های ویژه در آستان مقدس امامزادگان خبرداد و اظهار کرد: همزمان با میلاد منجی عالم بشریت، برنامه‌های متنوع از جمله مراسم احیای شب نیمه شعبان، محافل انس با قرآن، برپایی مناجات و ادعیه مأثوره این روز و شب و عمق‌بخشی به معرفت دینی زائران آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

وی افزود‌: بیش از 1180 برنامه سخنرانی در بیان فضایل انتظار، وظابف منتظران و آثار و برکات معنوی آن حضرت در عالم هستی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه با توجه به اهمیت تلاوت و تدبر در آیات الهی‌، 622 امامزاده با حضور قاریان، حافظان و جامعه قرآنی و عموم علاقه‌مندان به آن حضرت میزبان محافل انس با قرآن خواهد بود‌، تصریح کرد‌: با توجه به تاکید اعمال مخصوص نیمه شعبان‌، قرائت دعای کمیل‌، دعای توسل و سایر ادعیه‌های مأثوره در 947 بقعه و امامزاده متبرک اجرا خواهد شد.

وی ضمن اشاره به برپایی مراسم شب احیاء نیمه شعبان در 385 بقعه شاخص سراسر کشور تصریح کرد‌: تمهیدات لازم در خصوص پذیرایی از زائران و عاشقان آن حضرت در شب نیمه شعبان جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم احیاء نیمه شعبان در این امامزادگان صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه برگزاری دعای ندبه در 814 بقعه‌، مراسم مولودی خوانی و شعر خوانی در 1061 امامزاده و مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز در غرفه های کودکان و نوجوانان در 459 بقعه‌، از دیگر برنامه‌های فرهنگی روز نیمه شعبان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان ضمن ترغیب مردم ولایت مدار و منتظر منجی عالم بشریت به ثبت وقف‌های جدید خصوصا وقف برای آن حضرت بیان کرد‌: همکاران ما در 385 امامزاده‌، حضور پیدا کرده و با ارائه مشاوره وقف جدید‌، رفع شبهات و پاسخ‌گویی به سوالات مختلف در این زمینه مردم و زائران را به ثبت وقف‌های جدید و مورد نیاز جامعه، وقف‌های مشارکتی خصوصاً وقف جهت پژوهش‌های مهدوی‌، تبلیغ و گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار تشویق و ترغیب خواهند کرد.

captcha