توانمندسازی کانون‌های محلی، آموزش و سازماندهی؛ شعار شمسه چهار
کد خبر: 3310719
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
پیرزادی عنوان کرد:

توانمندسازی کانون‌های محلی، آموزش و سازماندهی؛ شعار شمسه چهار

گروه فعالیت‌های قرآنی: اجرای دوره‌های تربیت مربی جشنواره شمسه چهار با شعار «توانمندسازی کانون‌های محلی، آموزش و سازماندهی» در منطقه یک شهرداری تهران برگزار می‌شود.

حمیدرضا پیرزادی فخر، دبیر اجرایی دبیرخانه جشنواره آئینی شمسه 4 در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گفت: دوره تربیت مربی سطح یک مجموعه جشنواره‌های شمسه چهار با عنوان کارگاه‌های توجیهی شمسه برگزار شد. همچنین دوره‌های تربیت مربی سطح دو، آموزش‌های مهارت‌افزایی عمومی و سطح سه آموزش‌های تخصصی نیز اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی دبیرخانه جشنواره آئینی شمسه چهار ادامه داد: دوره تربیت مربی سطح یک در 5 پهنه شمال مناطق 1،2 و 3 پهنه غرب 5،9،21،22 و 18 پهنه جنوب 15،16،17،19 و 20 پهنه مرکز 6، 7، 10، 11 و 12، پهنه شرق 4، 8، 13 و 14 برگزار شد که ترویج‌کنندگان و توجیه‌شوندگان مدیران محلات، مسئولان خانه‌های قرآن و عترت، مدیران اجتماعی نواحی، مدیران فرهنگی مناطق، کارشناسان مناطق و کارشناسان نواحی بودند.

وی اظهار کرد: موارد آموزشی این دوره آموزش، مبانی نظری هر یک از موضوعات تخصصی 12 گانه، نکات، توجهات، اقدامات و چگونگی انتقال مفاهیم آموزش بوده است.

پیرزادی اظهار کرد: شعار و محور اصلی جشنواره شمسه‌ «توانمندسازی کانون‌های محلی، آموزش و سازماندهی» است و از این منظر ارتقاء، شناخت و افزایش توانایی عوامل هسته‌های هدایت نواحی فعالان دبیرخانه‌های منطقه‌ای اجرایی، مجموعه مدیران محلات و مسئولان کانون‌های فرهنگی و آئینی و فعالان برترین‌ها شمسه و سایر علاقه‌مندان به عنوان گروه‌های هدف در طرح آموزش و توانمندسازی شمسه با رویکرد مهارت‌افزایی مورد توجه قرار دارد.

وی اشاره کرد: دوره تربیت مربی در قالب طرح سؤال مخاطبان از مشاوران تخصصی با حضور «غلامرضا احمدی»، کارشناس تخصصی بخش قرآنی، «علی باقری‌فر»، کارشناس تخصصی بخش دعا و نیایش و «پیام صدریه»، کارشناس تخصصی بخش نهج‌البلاغه برگزار شد و مشاوران تخصصی جواب‌گویی سؤالات بودند و به عنوان دوره تربیت مربی مبانی نظری را با توجه به نکات و الزامات بیان کردند.

پیرزادی با بیان مهارت‌افزایی و توانمندسازی کانون‌ها و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: «کسی که متولی امور 10 نفر باشد باید اندیشه 400 نفر را داشته باشد و کسی که مسئولیت اداره 40 نفر را برعهده گیرد باید عقل و اندیشه 400 نفر را داشته باشد»، اظهار کرد: کسی که متولی امور قرآنی است باید خودش صاحب نظر، آگاه، دانا و نسبت به مسائل قرآنی توانایی کامل را داشته باشد.

دبیر اجرایی دبیرخانه جشنواره آئینی شمسه چهار در تبیین اهداف دوره تربیت مربی سطح یک گفت: ارتقای سطح فعالیت‌ها و توان مدیریت شهری در شاخص‌های نشاط، امنیت، هویت، سبک زندگی و تغییرات فرهنگی از طریق اقدامات فرهنگی تربیت محور، برگزاری دوره‌های تربیت مربی و انتقال شاخه‌ای، محتوایی، آموزش توسط مربیان آموزش دیده و اساسی و مربیان رشته‌های تخصصی در سرای محلات از جمله اهداف این دوره است.
وی افزود: انتقال دانش به شهروندان از طریق برگزاری کلاس‌ها و جلسات داخل کانون‌های فعال، فراهم آوردن شرایط آموزش(اصلاح نگرش)، یادگیری(تغییر رفتار) در عوامل اجرایی شمسه، علاقه‌مندان و برگزیدگان محلی، تشکیل و تقویت بهینه علمی کانون‌های محلی و مردم‌نهاد از طریق ارائه برنامه‌های آموزشی مستمر، برپایی کلاس‌ها محلی برای آموزش محتوای تخصصی شمسه و علاقه‌مندان عضو کانون‌های محلی از دیگر اهداف دوره تربیت مربی سطح یک است.

وی در پایان عنوان کرد: تمامی مدیران، مربیان، مسئولان خانه‌ها و کارشناسان نسبت به محلات خود آگاهی کامل داشته باشند و بتوانند بانک اطلاعاتی کاملی از اساتید، قاریان، حافظان قرآنی و جلسات دارالقرآن‌ها را نسبت به محله خود به‌وجود آورند.

captcha