فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی قرآن‌محور است/ آمادگی اجرای برنامه‌های هنری قرآنی متعدد داریم
کد خبر: 3310763
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
رستگار:

فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی قرآن‌محور است/ آمادگی اجرای برنامه‌های هنری قرآنی متعدد داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تقریباً تمام کارهای فرهنگی ما با محوریت قرآن پیش می‌رود، از اعلام آمادگی این نهاد انقلابی جهت اجرای برنامه‌های متعدد هنری قرآنی در طول ایام سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی فارس عصر دیروز، 12 خرداد در اختتامیه جشنواره سراسری «قرآن و هنر» با عنوان «شهود قدسی» که به‌همت جهاد دانشگاهی فارس و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در شیراز برگزار شد، گفت: به واسطه وظیفه ذاتی جهاد دانشگاهی و به ویژه پس از اینکه مقام معظم رهبری شهر شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران معرفی کردند تلاش این نهاد انقلاب بیش از پیش قرآن‌محور شد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تقریباً تمام کارهای فرهنگی ما با محوریت قرآن پیش می‌رود، افزود: مصادیق متعددی برای این مسئله وجود دارد که یکی از آن‌ها وجود خبرگزاری قرآنی جهاد دانشگاهی است که روزانه اخبار قرآنی استان را رصد کرده و پوشش می‌دهد.
رستگار با یادآوری اینکه در سایر حوزه‌های قرآنی نیز تلاش‌های متعددی در جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از کارهایی که از حدود یکسال پیش مدنظر قرار گرفت این بود که بتوانیم توانایی و تخصص و علاقه‌مندان هنرمندان دانشگاهی را در مسیر قرآن ساماندهی و جهت دهی کنیم و به واسطه همین هفت موضوع قرآنی در سطح کشور مطرح ش که دو موضوع آن را در استان فارس پیگیری می‌کنیم.
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، یکی از این موضوعات بحث برگزاری جشنواره شهود قدسی برشمرد و گفت: شیراز مهدد فرهنگ، هنر و ادبیات است لذا ما نیز کارهای هنری قرآن محور را مدنظر قرار دادیم ضمن اینکه در آینده نزدیک دومین جشنواره قرآنی خود را در شیراز برگزار خواهیم کرد.
وی در ادامه از ارسال 2 هزار و 630 اثر دانشجویی با کیفیت مناسب از دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: از میان این آثار، 300 اثر به مرحله دوم و نمایشگاه راه یافت و هم‌اکنون این آثار در 6 نگارخانه شیراز به نمایش درآمده است و شهروندان تا 21 خردادماه می‌توانند جهت بازدید به این مکان‌ها مراجعه کنند.
رستگار در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت حجت‌بن الحسن عسکری(عج) و گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و شهدای 15 و همچنین آغاز زعامت و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد: اگر می وان در شب میلاد امام زمان(عج) برنامه اختتامیه جشنواره به این بزرگی را برگزار کنیم، قطعاً جهاد دانشگاهی در سایر حوزه‌ها آمادگی دارد که اگر مسئولیت و پیشنهاداتی شود انجام دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر اینکه جشنواره قرآن و هنر دو سال و یا سالانه برگزار شود، ما آمادگی داریم که در ایام سال به ویژه مناسبت‌های پرمیمنت، برنامه‌های خوبی اجرا کنیم که نتیهج حضور تمام اقشار جامعه از جمله هنرمندان عرصه قرآنی باشد.

captcha