لزوم توجه به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کار و تشویق مردم به مهارت‌آموزی
کد خبر: 3310816
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
توکلی تاکید کرد:

لزوم توجه به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کار و تشویق مردم به مهارت‌آموزی

گروه اجتماعی: نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات استان لرستااین است که رسانه‌ها در بحث اقتصاد ورود پیدا نمی‌کنند، رسانه‌ها می‌توانند در زمینه افزایش فرهنگ کار و تشویق مردم به مهارت‌آموزی تأثیر بسزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدتقی توکلی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه، 12 خردادماه در دیدار مجمع نمایندگان لرستان با نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد ضمن تبریک اعیاد شعباینه، گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت‌هایی مانند ائمه جمعه، امامان جماعت مساجد و مبلغان حوزه‌های علمیه استفاده کنیم که با همدلی و همزبانی مشکلات استان را حل کنیم.
وی با اشاره به روند رو به رشد استان در اختصاص بودجه، اظهار کرد: بودجه استان در سال 92؛ 375 میلیارد تومان، در سال 93؛ 603 میلیارد تومان و در سال 94 به 853 میلیارد تومان رسیده است که اگر اعتبارات متفرقه را را حساب کنیم بودجه استان به حدود 1000 میلیارد تومان می‌رسد.
توکلی ادامه داد: با اختصاص کامل بودجه می‌توان زیرساخت‌ها را تکمیل کرد که باعث رونق کار در سطح بالایی می‌شود و همچنین باعث می‌شود توجه ما به کارهای بزرگ و تأثیرگذار مانند احداث راه‌آهن سراسری در استان و ساخت آزادراه‌ها جلب شود.

یکی از مشکلات بزرگ استان لرستان بیکاری است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که یکی از مشکلات بزرگ استان لرستان بیکاری است، اظهار کرد: معضلات اجتماعی که در منطقه شاهد ظهور و بروز آن‌ها هستیم همه ناشی از بیکاری است که با حضور در حوزه انتخابی خود بیشتر از پیش آن‌را احساس می‌کنیم.
وی، با بیان این‌که بیکاری با سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی حل می‌شود، عنوان کرد: ما سه سال است که در حال تلاش و رایزنی برای جذب سرمایه هستیم این درحالی است که در جایی که رکود اقتصادی وجود دارد رشد اقتصادی وجود ندارد.
توکلی، با اشاره به این‌که استان لرستان دارای ظرفیت و استعدادهای زیادی است که می‌توانیم روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و کارآفرینی کنیم، تصریح کرد: بر سر راه سرمایه‌گذاری در استان یک سری موانع وجود دارد که اولین مانع همین ادارات دولتی هستند که در لایه‌های پایین‌تر از مدیر پیچیدگی‌هایی وجود دارد که مانع بزرگی برای سرمایه‌گذاری هستند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که به‌جای ساده‌سازی کار برای سرمایه‌گذاران؛ اشکال‌تراشی زیادی می‌شود، خاطرنشان کرد: ریسک‌پذیری از مدیران گرفته شده است به‌طوری‌که در خیلی از استان‌ها سعی شده است که در کنار قانون از سرمایه‌گذار حمایت کنند اما در لرستان با قانون جلوی سرمایه‌گذار گرفته می‌شود.
وی با اشاره به این‌که مردم استان در سرمایه‌گذاری در استان مشارکت ندارند، بیان کرد: ما باید در استان نهضتی را راه‌ بیاندازیم که همه مردم را به مشارکت در عمران و آبادنی استان مشارکت کنند، این درحالی است که در بیشتر طرح‌های عمرانی شهرداری به‌دنبال این است که جلوی انجام کار را بگیرد.
توکلی، یکی دیگر از مشکلات استان را این دانست که رسانه‌ها در بحث اقتصاد ورود پیدا نمی‌کنند، رسانه‌ها می‌توانند در زمینه افزایش فرهنگ کار و تشویق مردم به مهارت‌آموزی تأثیر بسزایی داشته باشند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: اگر معضل بیکاری استان حل شود، لرستان از لحاظ دیانت، دین‌داری، تولید، مواد اولیه، استعداد و اقتصاد مقاومتی که یک جنبه آن استخراج خوراک کارخانه‌های صنعتی است به استانی مهم تبدیل می‌شود.

captcha