تدوین طرح جامع حجاب و عفاف به‌صورت جدی پیگیری می‌شود
کد خبر: 3310823
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
حجت‌الاسلام حمیدی:

تدوین طرح جامع حجاب و عفاف به‌صورت جدی پیگیری می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از عزم جدی مدیریت شهرداری تبریز در جهت تدوین طرح جامع حجاب و عفاف خبر داد و بر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی راهبردی در این خصوص تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز روز گذشته، 12 خرداد در جلسه کارگروه حجاب و عفاف با اشاره به تاکید شهردار تبریز در ابتدای سال در جهت برگزاری منظم جلسات کارگروه عفاف وحجاب و تدوین طرح جامع حجاب وعفاف در مجموعه درون سازمانی و برون سازمانی اظهار کرد: مدیریت شهرداری تبریز ضمن توجه جدی به ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در میان کارکنان و پرسنل وشهروندان، نسبت به سیاستگذاری و  برنامه ریزی راهبردی در فضاهای عمومی شهری خصوصأ پارک ها و مساجد در راستای اشاعه فرهنگ غنی و اصیل اسلامی ـ ایرانی قدم بر می‌دارد.

وی بررسی وضع موجود حجاب و عفاف در شهرداری تبریز  و یکسان سازی پوشش در شهرداری، تعریف استانداردهای پوشش درون سازمانی و ارایه طرح جامع عفاف وحجاب برای سال 94 از اهداف تشکیل جلسات این کارگروه برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه انقلاب  اسلامی ایران انقلاب ارزش‌هاست افزود: دشمنان نظام و انقلاب با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه ای و تبلیغاتی درصدد از بین بردن فرهنگ دینی حجاب و عفاف هستند.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به رسالت خطیر نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های ذیربط در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تصریح کرد: نهادهای مختلف باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، تبلیغی، ارشادی و اجرایی هم‌سویی داشته باشند.

وی فراهم ساختن بیش از پیش زمینه‌های معنوی در مجموعه های اداری، تقدیر ازکارکنان شاغل شهرداری دارای حجاب برتر، اندیشیدن تمهیدات فرهنگی لازم جهت ترویج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در یین پرسنل را از برنامه های معاونت فرهنگی شهرداری تبریز به عنوان ستاد سیاستگذار در موضوع عفاف وحجاب عنوان کرد و افزود: تلاش ما انجام اقدامات درون سازمانی است تا این فرهنگ در مجموعه شهرداری و در بین کارکنان آن نهادینه شود که این نیز از طریق آموزش و روشنگری محقق می شود.

وی در ادامه خواستار توجه جدی متولیان امر در فراهم ساختن بیش از پیش زمینه های معنوی در مجموعه های اداری و فضاهای شهری و نمایان ساختن جلوه های زیبا در موضوع عفاف در فرهنگ عمومی جامعه شد و ادامه داد: ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌های فرهنگی تلاش بیشتری برای تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به اهتمام شهردار تبریز در جهت رونق منطقی و برنامه ریزی شده مسائل فرهنگی و اجتماعی اظهار امیدواری کرد با برگزاری منظم جلسات وتدوین طرح جامع عفاف وحجاب گامی موثر در جهت اعتلای فرهنگ حجاب و عفاف برداشته شود.

یادآور می‌شود، در ادامه، اعضای کارگروه ضمن ارائه اظهارنظر خود در زمینه دستورکار نشست، پیشنهادها و راهکارهای خود را برای ترویج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در شهرداری تبریز مطرح کردند.

captcha