همایش «گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی» در لرستان برگزار شد
کد خبر: 3310833
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

همایش «گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی» در لرستان برگزار شد

گروه اندیشه: همایش «گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی» با تأکید بر بیمه و تأمین اجتماعی روز سه‌شنبه، ۱۲ خردادماه در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در نخستین همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر بیمه و تأمین اجتماعی در دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد، منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی کشور، به‌‌عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت.
شهناز حمزه‌لویی، مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان، در این همایش گفت: امروز تفکر یاری‌رسانی به مظلومان جهان در ایران شرایط سختی را از لحاظ اقتصادی برای کشور رقم زده که امروز اهمیت مقاومت و پایداری در عرصه اقتصادی دو چندان شده است.
وی بیان کرد: نظام انقلاب‌اسلامی به‌ علت موضع‌گیری‌های ناشی از تفکر اسلامی و انقلابی خود و پایداری‌هایی که در راه حفظ خط‌ و مشی‌های خود داشته دچار مشکلاتی شده و از جانب دشمنان در تنگناها و فشارهایی قرار گرفته است.
حمزه‌لویی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده، می‌تواند تأمین کننده بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.
حمزه‌لویی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وجوه اقتصاد مقاومتی تغییر در الگوی مصرف و لگام زدن به برخی از خواسته‌های مصرفی ماست.
وی بیان کرد: امروزه تقاضای لازم برای انبوهی از کالاهای تولیدی استان و کشور وجود ندارد و نبود مصرف کننده برای این محصولات سبب شده که کارگران، کارفرمایان و منابع ما دچار مشکل شوند.
مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از انرژی‌های در دسترس، گفت: به‌نظر می‌رسد الگوی صحیح مصرف در بحث انرژی‌های موجود در کشور رعایت نمی‌شود و منابع آبی استان نیز معمولاً هدر می‌رود در حالی که در مناطق کم‌آب این سرمایه ارزشمند قدر دانسته می‌شود.
وی تصریح کرد: آموزش‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای در سطح کشور در حال اجراست، امید است که مجموعه تأمین اجتماعی از این کار فرهنگی با ارزش بهره‌ بگیرند.

captcha