روایت ورود نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی به سرزمین همیشه تابستان + فیلم
کد خبر: 3312224
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

روایت ورود نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی به سرزمین همیشه تابستان + فیلم

گروه بین‌الملل: نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی ظهر امروز بعد از پروازی هشت ساعته به محل پرسابقه ترین مسابقات بین المللی قرآن جهان وارد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور،‌ «محسن حاجی حسنی کارگر»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی ظهر امروز 18 خردادماه با استقبال نماینده مسابقات قرآن مالزی و سفیر ایران در مالزی جهت حضور در این مسابقات وارد این کشور شد.

 وی در این مسیر پس از طی پرواز 8 ساعته به همراه استاد و برادر خود مصطفی حاجی حسنی وارد منطقه استوایی مالزی شد. اطمینان و آرامشی که از حضور استاد و برادر خود برای وی حاصل شده بود، از روی صورت نماینده ایران مشخص بود. حاجی حسنی در طی این سفر در گفت‌وگویی مختصر بر آمادگی صد در صدی خود برای کسب رتبه برتر این مسابقات تأکید کرد. البته او پیش از سفر به مالزی نیز با حضور در خبرگزاری ایکنا بر این اطمینان و دلگرمی خود تأکید کرده بود.

خستگی سفر طولانی و لزوم استراحت و آرامش برای نماینده کشورمان سبب شد تا در طی مسیر کمتر درباره مسابقات گفت‌وگویی با وی داشته باشیم. وارد مالزی که می‌شویم، رطوبت هوا در کنار هوای ظاهر آراسته و نوین شهر کوالالامپور کمی ذهن‌ها را مشغول می‌کند؛ مسئولان سفارت در همان فرودگاه به استقبال نماینده کشورمان می‌آیند.

اما مالزی، کشوری نزدیک خط استوا است که دارای آب و هوای اقلیم مناطق حاره است. نکته جالب اینکه مالزی تنها یک فصل دارد. نه فصل با طراوت و خنک بهار، نه خزان پاییزی و نه سوز سرد زمستان، بلکه همیشه تابستانی است.

کوالالامپور دمایی حدودا حداکثر 34 درجه و حداقل 24 درجه با رطوبت نسبی 80% دارد. وجود باران‌های فراوان، لطافتی به همراه دارد که این آب‌وهوای مرطوب را قابل تحمل می‌کند. هوا در هنگام برگزاری مسابقات طبق پیش‌بینی بیشتر جبهه ابری دارد.

محل اسکان متسابقان دقیقا در فاصله کمی با مرکز تجارت جهانی واقع شده است. وارد این منطقه که می‌شویم، کمتر خبری از شلوغی و ترافیک است. هوای همیشه بارانی شهر و کم بودن ماشین‌ها و نبود ازدحام جمعیت از محسنات حداقل این بخش از کوالالامپور است.

در ادامه همراه محسن حاجی حسنی از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران رهسپار شهر کوالالامپور می‌شویم. البته در این مسیر طنین روح بخش قرآن کریم را با صدای وی می‌شنویم:

مطالب مرتبط
captcha