حمایت ادیان روسیه از ساماندهی سواحل برای استفاده جداگانه بانوان
کد خبر: 3312638
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

حمایت ادیان روسیه از ساماندهی سواحل برای استفاده جداگانه بانوان

گروه بین‌الملل: پیشنهاد جمعیت اسلامی روسیه برای سازماندهی سواحل رودخانه‌های مسکو جهت استفاده جداگانه بانوان و آقایان با حمایت نمایندگان کلیسای ارتدکس، یهودیان و بوداییان همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «RT»، البیر کرگانوف، معاون رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه و عضو کمیسیون هماهنگی روابط میان گروه‌های دینی و قومی، این درخواست را تهیه و به مقامات مسکو ارائه کرد.
وی در نامه خود گفت: صدها هزار شهروند دین‌مدار مسکو از امکان استفاده از سواحلی که به‌صورت مختلط مورد استفاده قرار می‌گیرد، محروم هستند. از آنجایی‌که همه امکان سفر خارجی ندارند، باید محیط‌های تفریحی جداگانه را برای شهروندانی که نمی‌توانند به دلایل اخلاقی و دینی از سواحل مختلط استفاده کنند، فراهم آوریم.
کرگانوف افزود: برخی کشورها مانند ترکیه و آلمان در سواحل خود بخش‌های جداگانه‌ای برای بانوان و آقایان دارند و تأثیر این تدبیر بسیار مثبت است. در فدراسیون روسیه نیز چنین سواحلی مثلاً در شهر قازان، پایتخت جمهوری مسلمان‌نشین تاتارستان وجود دارد.
این نامه از سوی بخش روابط اجتماعی کلیسای ارتدکس روسیه، انجمن جوامع یهودی روسیه و جمعیت بودائیان این کشور نیز به امضا رسید.
سلطان خمزایف، از اعضای کمیسیون زنان و کودکان در این رابطه گفت: این اقدامی لازم است و نه تنها دین بلکه اخلاق سکولار نیز بر آن تأکید دارد.
یوری بارزیکین، نائب رئیس اتحادیه صنعت گردشگری روسیه نیز حمایت خود را از این طرح اعلام و تاکید کرد که ایجاد فضاهای جداگانه کمک می‌کند که همه بتوانند فضای راحتی را برای تفریح پیدا کنند.
اما از طرف دیگر «والری راشکین»، معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست در مجلس دومای روسیه خواستار احتیاط در تحقق پروژه سواحل جداگانه شد و گفت: به عقیده من اصول جامعه نباید بر اساس ارزش‌های دینی و اخلاقی برخی گروه‌ها تنظیم شود. اماکن اختصاصی مانند مساجد و کلیساها وجود دارد که مردم می‌توانند در آنجا بر اساس عقاید خود حضور یابند.
آمار دقیقی از تعداد افراد متدین در مسکو وجود ندارد اما برخی گزارش‌ها حاکی از حضور 2 میلیون مهاجر کارگر در این شهر است که اکثر آن‌ها مسلمانان جمهوری‌های شوروی سابق هستند.
تابستان گذشته، شورای مفتیان روسیه از مقامات مسکو خواست تا مساجد بیشتری در این شهر احداث کنند تا مسلمانان مجبور نباشند اعیاد بزرگ خود را در خیابان‌ها برگزار کنند. این اولین پیشنهاد اینچنینی مسلمانان نبوده است اما تاکنون همه این پیشنهادها رد شده‌اند.

captcha