ضرورت آگاهی‌بخشی به نمایندگان ایران درباره آئین‌نامه مسابقات قرآن مالزی
کد خبر: 3313544
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
یک کارشناس امور قرآنی تأکید کرد:

ضرورت آگاهی‌بخشی به نمایندگان ایران درباره آئین‌نامه مسابقات قرآن مالزی

گروه بین‌الملل: حداقل کاری که می‌توان برای کسب بهتر نتیجه در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی انجام داد؛ این است که به نمایندگان ایران در زمینه آیین‌نامه داوری اطلاعات بیشتری داده شود که لازمه این امر ارتباط بیشتر و بهتر به‌ویژه با متولیان برگزاری مسابقات است.

حیدر جاودان، مدیر گروه محافل و مسابقات شبکه قرآن سیما در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کولالامپور ضمن بیان این مطلب گفت: پنجاه‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن مالزی در حال برگزاری و نماینده این دوره از کشورمان محسن حاجی حسنی کارگر است.
وی افزود: سال‌های سال نماینده کشورمان در این مسابقات شرکت کرده و فراز و فرودهای زیادی در این رقابت‌ها داشته‌ایم. جامعه قرآنی ما همیشه نیم نگاهی به سابقه و تجربه این مسابقات داشته است چرا که جمهوری اسلامی ایران تا کنون بیش از سی دوره از مسابقات قرآن را برگزار کرده درحالی که مالزی پنجاه‌وهفتمین دوره این مسابقات را برگزار می‌کند که قطعا این سابقه، در کیفیت میزبانی و شاید حتی داوری نیز تأثیرگذار است.
جاودان افزود: به هر حال در سال‌های اخیر نمایندگان ایران با اینکه توانمندی‌های چشمگیری در این رقابت‌ها از خود بروز داده‌اند اما رتبه نخست از آن ما نبوده است. شاید یکی از دلایل آن به نحوه ارتباط ما با برگزارکنندگان این مسابقات برگردد،‌ شاید ما باید تعاملات خود را تقویت کنیم و روابط دوسویه را با مالزی در خصوص فعالیت‌های قرآنی تحکیم نماییم تا بتوانیم از انتظارات آن‌ها بیشتر مطلع شویم.
این کارشناس امور قرآنی همچنین عدم اطلاع کافی و وافی متسابقان ایرانی از آیین‌نامه مسابقات قرآن مالزی را یکی از مشکلاتی برشمرد که نمایندگان ایران هر ساله با آن مواجهند و توضیح داد: آیین‌نامه‌های داوری مسابقات ایران با آیین‌نامه‌های مسابقات مالزی تفاوت دارد. یادم هست دو سال پیش «محمد مشمول» نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی که رتبه دوم این رقابت‌ها را کسب کرده بود هنگامی که نزد پادشاه آمد تا جایزه خود را دریافت کند، مورد تفقد و دلجویی او واقع شد و پادشاه مالزی به او گفت «ما می‌دانیم که شما خیلی خوب قرائت کردی، اما ناراحت نباشید ما با برگزاری این رقابت‌ها به دنبال تقویت وحدت و همگرایی بین کشورهای مسلمان هستیم».
وی در ادامه با اشاره به آمادگی نمایندگان کشورمان در دوره‌های مختلف مسابقات قرآن مالزی اظهار کرد: تقریبا اکثر قریب به اتفاق نمایندگان کشورمان که در این رقابت‌ها حضور داشتند، نسبت به تلاوت‌هایی که انجام می‌شود، حداقل یک سر و گردن از سایر حریفان بالاتر هستند اما همواره برخی موارد خارجی در کسب رتبه اولی نیز دخالت دارد.
مدیر گروه محافل و مسابقات شبکه قرآن سیما در پایان اظهار کرد: حداقل کاری که می‌توان برای کسب بهتر نتیجه در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی انجام داد؛ این است که به نمایندگان ایران در زمینه آیین‌نامه داوری اطلاعات بیشتری داده شود که لازمه این امر ارتباط بیشتر و بهتر به‌ویژه با متولیان برگزاری مسابقات است.

مطالب مرتبط
captcha