محسن حاجی حسنی؛ در اوج آمادگی/ با نمایندگان ایران در دوره‌های قبل دیدار داشتیم
کد خبر: 3313546
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
استاد همراه نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی:

محسن حاجی حسنی؛ در اوج آمادگی/ با نمایندگان ایران در دوره‌های قبل دیدار داشتیم

گروه بین‌‌الملل: یک ماه پیش از سفر به مالزی با بیشتر اساتید و داورانی که در دوره‌های متعدد رقابت‌های قرآن مالزی شرکت داشته‌اند و نیز متسابقینی که از سال ۷۰ به مالزی اعزام شده‌اند؛ دیدار و رایزنی داشتیم تا بتوانیم در این دوره بهترین نتیجه را کسب کنیم.

مصطفی حاج حسنی کارگر، برادر و استاد همراه محسن حاجی حسنی(نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کولالامپور،‌ ضمن بیان این مطلب به سطح مسابقات مالزی اشاره و تصریح کرد: این رقابت‌ها در مقایسه با مسابقات ایران، از نظر کیفیت اجرا و سطح فنی قاریان در سطح پایین‌تری قرار دارد ولی خالی از نکات مثبت و قوت نیز نیست.


وی افزود: از جمله اینکه مسئولان برگزاری مسابقات مالزی در کارشان بسیار نظم می‌دهند؛ همچنین از اسراف و هزینه‌کردهای اضافی خبری نیست؛ این دو عامل همواره در رویکردهایشان مشهود است.
مصطفی حاجی حسنی افزود: تا شب سوم قاری اندونزی قوی‌ترین  متسابق بود و بعد از آن قاری فیلیپین و تایلند و سپس نماینده آمریکا؛ البته همین قاریان هم در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که به مسابقات ایران اعزام شدند، در سطح عالی نبودند و اگر در رقابت‌های ایران حضور می‌یافتند، سطح قابل قبولی نداشتند.


وی درباره تمرین و فعالیت‌هایی که با محسن حاجی حسنی در خصوص آمادگی برای اجرا دارد، گفت: از زمانی که اینجا آمدیم، یعنی از روز دوشنبه که وارد شدیم هر روز بعد از نماز صبح تمرین خود را داشتیم. محسن از نظر شرایط، در اوج آمادگی است؛‌ الحمدلله از نظر گرفتگی صدا و گلودرد نیز اتفاقی نیفتاده است.
استاد همراه نماینده ایران در مسابقات مالزی افزود: یک ماه پیش از سفر به مالزی با بیشتر اساتید و داورانی که در دوره‌های متعدد رقابت‌های قرآن مالزی شرکت داشته‌اند و نیز متسابقینی که از سال 70 به مالزی اعزام شده‌اند؛ دیدار و رایزنی داشتیم تا بتوانیم در این دوره بهترین نتیجه را کسب کنیم.


مصطفی حاجی حسنی همچنین درباره مشکلات این دوره از رقابت‌ها گفت: مسئولان مسابقات سه روز اول به اجبار اصرار داشتند که همه در سالن مسابقه حضور داشته باشند و تلاوت‌های حافظان را دنبال کنند. ولی این کار از لحاظ آیین‌نامه انجام مسابقات صحیح نیست و آنان باید با روش‌های دیگری سالن را پر کنند.
وی درباره برنامه‌های جنبی این دوره مسابقات نیز گفت: تا کنون دو برنامه بازدید انجام شده است که یکی موزه سلطنتی پادشاه مالزی بود؛ بازدیدی برای به رخ کشیدن تجملات شاهانه. این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران در جریان مسابقات، در برنامه‌ دیدار متسابقان با مقام معظم رهبری و بیت امام راحل(ره) تبیین جایگاه بسیار ساده و خالی از تجمل رهبران فرزانه انقلاب را که یک ارزش اسلامی محسوب می‌شود، مد نظر دارد.

مطالب مرتبط
captcha