انتقاد نخست‌وزیر اسبق مالزی از عملکرد دولت میانمار در تعامل با مسلمانان
کد خبر: 3313669
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

انتقاد نخست‌وزیر اسبق مالزی از عملکرد دولت میانمار در تعامل با مسلمانان

گروه بین‌الملل: ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر اسبق مالزی، از عملکرد تبعیض‌آمیز دولت میانمار در تعامل و برخورد با مسلمانان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، ماهاتیر محمد، دیروز، 22 خردادماه، ضمن سخنانی در همایش بین‌المللی بررسی بحران «روهینگیا» در کوالالامپور، پایتخت مالزی، در دفاع از مسلمانان روهینگیا، خواهان اخراج میانمار از اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا شد.
وی گفت: مسلمانان روهینگیا از 800 سال پیش تاکنون در میانمار زندگی می‌کنند و قانونی نیست که آنها را فقط براساس نژادشان اخراج کنند.
ماهاتیر محمد در ادامه از اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا(آ.سه.آن) و سازمان ملل خواست تا علیه دولت میانمار موضع مناسب اتخاذ کنند.
وی با بیان اینکه، کشورهایی همچون میانمار، اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) را بدنام می‌کنند، خطاب به دولت میانمار گفت: اگر قصد دارید مرتکب نسل‌کشی شوید، آ.سه.آن را ترک کنید.
نخست وزیر سابق  مالزی با اعلام اینکه مسلمانان میانمار شایسته چنین سرنوشتی نیستند، تصریح کرد: دولت میانمار تاکنون واکنشی به درخواست‌های جامعه جهانی برای رعایت اصول انسانی نشان نداده و به کشتار این مسلمانان، ادامه داده است.
دولت بودایی میانمار به مسلمانان روهینگیایی حق شهروندی اعطا نمی‌کند و بیش از یک میلیون و 300 هزار مسلمان در این کشور، نه تنها از هیچ حقوقی برخوردار نیستند، بلکه مورد آزار و ظلم و ستم بوداییان تندرو قرار گرفته و تاکنون ده‌ها هزار نفر از آن ها، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

captcha