قاری ایرانی تجوید را فدای لحن نکرد/ کسب رتبه از همان اول مشخص بود
کد خبر: 3314393
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
داور اردنی مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی:

قاری ایرانی تجوید را فدای لحن نکرد/ کسب رتبه از همان اول مشخص بود

گروه بین‌الملل: قاری ایرانی ماشاءالله عالی ظاهر شد؛ از همان ابتدای تلاوت گفتم او به خواست خدا جزء قاریان برتر می‌شود. به‌راستی وی در تلاوتش اتقان داشت و به حسب احکام، قرائت و مقام‌ها را به مقام دیگر به‌خوبی اجرا می‌کرد.

سمیح احمد خالد عثامنه، داور اردنی مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور، ابتدا در معرفی خود گفت، اظهار کرد: من رئیس گروه علمی مصحف شریف هاشمی و رئیس کمیته داوری مسابقات بین‌المللی قرآن هاشمی در اردن هستم.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون در چه مسابقاتی تجربه قضاوت داشته‌اید؟ گفت: بنده تقریبا در تمام کشورهایی که در آن مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود، به‌جز تونس شرکت کرده‌ام.

خالد عثامنه درباره سطح تلاوت قاری ایرانی گفت: قاری ایرانی ماشاءالله عالی ظاهر شد؛ از همان ابتدای تلاوت گفتم او به خواست خدا جزء قاریان برتر می‌شود. به‌راستی وی در تلاوتش اتقان داشت و به حسب احکام، قرائت و مقام‌ها را به مقام دیگر به‌خوبی اجرا می‌کرد.

وی تصریح کرد: برخی از قاریان قواعد علم تجوید را در این جابجایی کم رنگ می‌کنند. اینجا افراد بسیاری بودند که سعی کردند صداهایشان را زیبا کنند ولی بر حسب قواعد تجوید این مسئله اصلا جایز نیست. مقامات و ترنم جهتی باید صرفا در جهت کمک به قرائت کتاب الهی استفاده شود، بنابراین نباید از اصول تلاوت بگذریم.

داور اردنی مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی درباه هدف رقابت‌های قرآنی اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن بر حسب امکانات دولتی هر کشور جدا از تعداد کم و زیادی متسابقین و برخی دیگر ویژگی‌های اجرایی تلاش برای تحکیم وحدت بین کشورهای اسلامی است.

وی افزود: در واقع این مسابقات حلقه‌ای از حلقه‌های بزرگداشت کتاب الهی و خدمت به قرآن کریم است. هدف این مسابقات در تمامی کشورهای اسلامی تشویق جوانان مسلمان به انس با قرآن کریم است.

گزارش تفصیلی این مصاحبه به همراه فیلم به‌زودی بر روی خط خبرگزاری قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط
captcha