محسن حاجی‌حسنی‌ تلاوت خود را به سبک آیین‌نامه مالزی تغییر داد
کد خبر: 3314399
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
استاد همراه نماینده ایران در مالزی:

محسن حاجی‌حسنی‌ تلاوت خود را به سبک آیین‌نامه مالزی تغییر داد

گروه بین‌الملل: نماینده ایران قبل از اینکه به محل مسابقات برود اصرار داشت که به شیوه خودش تلاوت کند اما تأکید کردم که براساس آیین‌نامه مسابقات اجرا کند؛ وی با تمام دقت و ظرافت نکات آیین‌نامه اینجا را بر روی تلاوت خود پیاده کرد.


مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، استاد همراه نماینده ایران در پنجاه‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور، درباره سبک تلاوت قاری ایرانی گفت: نماینده ایران قبل از اینکه به محل مسابقات برود اصرار داشت که به سیستم خودش تلاوت کند اما تأکید کردم که براساس آیین‌نامه مسابقات اجرا کند؛ وی با تمام دقت و ظرافت نکات آیین‌نامه اینجا را بر روی تلاوت خود پیاده کرد و به لطف خدا با آرامش از هیچ چیز نگذشت.



وی افزود: در هیئت داوری که 15 نفره بود، 3 نفر داور مصری داشتیم و از بسیاری کشورها حداقل یک نفر بود ولی یک ناظر از سمت کشور ایران نداشتیم. این نتیجه نشان می‌دهد که وی در کمال بی‌طرفی و به لحاظ شایستگی و لیاقت این رتبه را کسب کرد.



استاد همراه نماینده ایران گفت: هنگام اعلام رتبه‌ها در وهله اول چون دیدم قاری اندونزی را به پشت سن دعوت کردند، حس کردم ایشان(محسن حاجی‌حسنی) انتخاب نشده است. بر خلاف اعلام رتبه حافظان که از رتبه سوم اعلام می‌شد، قاریان از نفر پنجم به نفر اول معرفی شدند که اینجا احتمال دادم که محسن اول شده و بحمدلله این چنین شد.



وی با اشاره به سنت‌شکنی مالزی در عدم اجازه به قرائت نفر اول تصریح کرد: محسن علی‌رغم کسب رتبه نخست، دعوت به تلاوت نشد؛ البته این کار به حظ بیشتر جمع از تلاوت آیات قرآن کمک می‌کرد و ما ضرر نکردیم. دلایل را نیز همگی می‌دانیم.



مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر در پاسخ به این پرسش که نقش پدر و مادر در این تربیت قرآنی چقدر تاثیر داشت؟ اظهار کرد: ما سه برادر هستم که تمام زندگیمان را مدیون پدر و مادر هستیم. واقعا در تربیت ما و سوق دادن به سمت فعالیت‌های قرآنی زحمات بسیاری کشیدند. این پدر و مادر بودند که بستر حرکت به سمت قرآن را برایمان گشودند وگرنه کودک در سنین خردسالی متوجه حرکت به محضر قرآن نمی‌شود.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن علویان صدر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۰:۴۱
0
0
*سلام علیکم*
برادر عزیزم جناب آقای حاج محسن حاجی حسنی کارگر" کسب مقام نخست مسابقات بین المللی مالزی و طلسم شکنی تان در این مسابقات را به شما نورچشم و خانواده ی مکرمتان تبریک عرض نموده و شفاعت قرآن کریم را از خدا برای شما دوست گرامی مسئلت دارم انشاا...
خادم قرآن کریم و رفیق شفیقتان:
حسن علویان صدر
captcha