اجرای نمایش «فصل شیدایی» برای هفتمین‌بار
کد خبر: 3317584
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

اجرای نمایش «فصل شیدایی» برای هفتمین‌بار

گروه هنر: «فصل شیدایی» عنوان نمایشی میدانی به طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی است که این بار شمال‌شرق تهران میزبان اجرای آن شده.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نمایش میدانی «فصل شیدایی» به طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی از شب گذشته اجرای خود را در شمال شرق تهران، یعنی انتهای بلوار ارتش، کیلومتر 2 جاده لشکرک آغاز کرده است.
این نمایش که عوامل فنی و بازیگران آن بالغ بر 140 نفر هستند، پس از شهرهای اهواز، شهرکرد، خرم‌آباد، ابوموسی، بوشهر و یزد، برای هفتمین مرتبه در تهران اجرا می‌شود و تا بیست و هشتم ماه رمضان به غیر از شب‌های قدر اجرای آن ادامه خواهد داشت.
«فصل شیدایی» که سال گذشته نیز در آئین پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف به کربلا اجرا شد، هر شب ساعت 21:30 میزبان بیش از 5 هزار تماشاگر خواهد بود که از جمله ویژگی‌های فنی آن اندازه واقعی دکورها، گسترانیده شدن کشتی حضرت نوح و بارش باران به شکلی شبه‌واقعی را می‌توان برشمرد.
سرآغاز روایت این نمایش مقطع پیدایش حضرت آدم(ع) است که به تاریخ انبیای الهی می‌پردازد و به تاریخ صدر اسلام و مقاطعی از زندگی ائمه معصومین(ع) اشاره دارد و در ادامه به تاریخ معاصر و وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ختم می‌شود.
«فصل شیدایی» را مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) با حمایت مؤسسه هنری، رسانه‌ای اوج و مشارکت ناحیه مقاومت بسیج جماران تولید کرده و رسالت بوذری، راوی آن است.
علاقه‌مندان برای دریافت بلیت نمایش «فصل شیدایی» می‌توانند با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 3000419، مراحل ثبت‌نام و حضور برای تماشای این نمایش را ثبت و پیگیری کنند.

captcha