مسلمانان کانادا طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری را تجربه می کنند
کد خبر: 3318279
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

مسلمانان کانادا طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری را تجربه می کنند

گروه بین‌الملل: مسلمانان کانادا با توجه به فاصله ۱۷ ساعته میان اذان صبح و اذان مغرب، طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری را در طول ۳۳ سال گذشته تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «آن اسلام»، امسال مسلمانان کانادا همانند میلیون‌ها مسلمان دیگر ساکن در شمال کره زمین ماه رمضان متفاوتی را تجربه می‌کنند، زیرا شاهد طولانی ترین روزهای سال هستند.

در برخی از شهرهای کانادا روزه‌داری مسلمانان از ساعت 3:45 صبح  تا 9 شب طول می‌کشد و در برخی شهرهای بخش شمالی این زمان طولانی تر است. 

با این حال، مسلمانان با وجود ساعات طولانی روزهای ماه رمضان و علیرغم مشکلات دیگری که در یک کشورغیراسلامی با آن مواجه هستند، با ایمان قوی تلاش می کنند از برکات ماه رمضان بهره مند شوند

«خلیل خلیلف» یکی از ساکنان شهر«نورث یورک»  در این باره می‌گوید: در روایات آمده که در رمضان، فکر و چشم و گوش هم باید روزه باشند واین بدان معناست که روزه سبب توجه بیشترانسان به پروردگار می‌شود. تا زمانی که این هدف بزرگ، یعنی نزدیک شدن به خدا، در ذهن باشد ساعات طولانی روزه‌داری به سرعت سپری می‌شود.
یادآورمی‌شود، جمعیت مسلمانان کانادا در طول چند دهه گذشته بیش ازهشتاد درصد رشد داشته و از 579000 نفر در سال 2001 به بیشتر از یک میلیون نفر در سال 2011 افزایش یافته است. مسلمانان کانادا  حدود چهار درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

captcha