مجامع بین‌المللی نسبت به حادثه بمباران شیمیایی سردشت سکوت کرده‌اند
کد خبر: 3321100
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
خضری:

مجامع بین‌المللی نسبت به حادثه بمباران شیمیایی سردشت سکوت کرده‌اند

گروه اجتماعی: منتخب مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به حادثه بمباران شیمیایی سردشت، گفت: اگر سکوت این مجامع نبود، هرگز شاهد بمباران شیمیایی شهر حلبچه از سوی رژیم بعثی عراق در همان سال نبودیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، رسول خضری، منتخب مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه، هفتم تیرماه در آئین گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت، با اشاره به اینکه 75 هزار مصدوم شیمیایی در کشور نیاز به احراز جانبازی توسط دستگاه‌های زیربط دارند، اظهار کرد: از دولت می‌خواهم که در احراز مصدومیت شیمیایی مجروحان شیمیایی این شهرستان و دیگر مجروحان شیمیایی کشور اقدام جدی بکند.

وی اضافه کرد: از دولت نیز می‌خواهم نسبت به طرح دعوی دادگاه‌های بین‌المللی اقدام و در اجرای این قانون گام‌های اساسی بردارد.

خضری از سردشت به‌عنوان شهر صلح جهان یاد کرد و افزود: از مسئولان درخواست می‌کنم در تقویم رسمی کشور در چنین روزی سردشت را به نام شهر صلح ثبت و معرفی کنند.

منتخب مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین، خواستار سرعت‌بخشی در رسمی شدن مرز کیله سردشت و اعلام شهرستان‌های مرزی سردشت و پیرانشهر به‌عنوان منطقه آزاد تجاری از سوی دولت شد و گفت: این کمترین اقدام در جهت مرهم گذاشتن به آلام مردم این دو شهر جنگ زده است.

captcha