حضور مؤسسه «حیات طیبه» با ۴۰ عنوان برنامه در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3321663
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵

حضور مؤسسه «حیات طیبه» با ۴۰ عنوان برنامه در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه اجتماعی: مؤسسه حیات طیبه با ۴۰ عنوان برنامه برای نخستین بار در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شرکت کرده است.

یحیی بهمنی، مدیر مؤسسه حیات طیبه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: مؤسسه حیات طیبه با 40 عنوان برنامه برای نخستین بار در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شرکت کرده است.

وی در خصوص نحوه برگزاری حلقه‌های تربیتی در غرفه این مؤسسه افزود: در این حلقه‌ها دانش‌آموزان در مورد مسائلی که دغدغه‌ آن‌ها بوده است با مربیان قرآنی که در این زمینه متخصص هستند، به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند که از مهم‌ترین برنامه‌های غرفه به شمار می‌رود.

برگزاری کارگاه قرآن خطی در غرفه موسسه حیات طیبه

مدیر دبیرستان حیات طیبه مشهد با اشاره به برگزاری کارگاه قرآن خطی در این غرفه اظهار کرد: از افرادی که خط خوبی دارند، دعوت می‌کنیم تا در غرفه حضور یابند و قسمت و یا سوره‌ای از جزء 30 قرآن را به انتخاب خود و با هنر خود بنویسند، در پایان کلیه این نسخه‌ها جمع‌آوری شده و در نهایت نسخه خطی جزء 30 را به آستان قدس اهدا می‌کنیم.

وی در رابطه با دیگر کارگاه‌های این غرفه، عنوان کرد: در کارگاه گیاهان دارویی، افراد با خواص و نحوه تغذیه گیاهان دارویی آشنا می‌شوند، کارگاه قصه‌های قرآنی، حکایت و حکمت‌های کوتاه، مهارت‌های فنی منزل، بازی‌های جمعی، تحلیل و نقد کلیپ، طب و تغذیه اسلامی نیز در این غرفه برگزار می‌شود.

بهمنی از اجرای برنامه دیگری با عنوان «نوجوانان بصیر» در این غرفه خبر داد و افزود: در این برنامه چند نفر از نوجوانان بر روی موضوعاتی از جمله ولایت، عفت چشم، پوشش اسلامی و اعتیاد تحقیقات کرده‌اند که نتیجه تحقیقات خود را با دیگر دانش‌آموزان مراجعه کننده به اشتراک می‌گذارند.

وی در مورد دیگر فعالیت‌های این غرفه عنوان کرد: اجرای طرح نوجوانان مشاور، نوجوانان پژوهشگر، نوجوانان مدرس، ترویج تجلیل از سادات، نوجوانان معنوی، خادمان نوجوان، پاسخ به شبهات و تکریم والدین و معلم از دیگر فعالیت‌های این غرفه است.

مدیر مؤسسه حیات طیبه مشهد در رابطه با فعالیت‌هایی که قبل از اذان مغرب و عشاء در غرفه این مؤسسه در نمایشگاه قرآن مشهد انجام می‌شود، گفت: قبل از اذان مغرب و عشاء هر روز ساعت 8 شب صلوات خاصه امام رضا(ع) دسته جمعی قرائت می‌شود و بعد از آن آموزش وضو و در نهایت نماز جماعت به صورت دسته جمعی در غرفه اقامه می‌شود، ضمن اینکه ساعت 19 به مدت 45 دقیقه محفل قرائت قرآن برگزار می‌کنیم.

امضای سه طومار در نمایشگاه قرآن مشهد

وی با اشاره به امضای سه طومار توسط بازدیدکنندگان از این غرفه اظهار کرد: در اولین طومار، افراد خود را متعهد می‌کنند که با تربت امام حسین(ع) نماز بخوانند، دومین طومار نیز در راستای حمایت از مردم مظلوم یمن درنظر گرفته شده است و طومار سوم مخصوص دخترانی است که به چادر به عنوان حجاب خود افتخار کرده تا بدین وسیله حضرت زهرا را یاری کنند.

بهمنی از حضور کاسبان آسمانی در غرفه این مؤسسه برای ارائه مشاوره به دیگران خبر داد و ابراز کرد: کاسبان آسمانی، کاسبان بازاری هستند که دروس حوزه را به شکلی خاص در زندگی خود کاربردی کرده‌اند لذا هر شب در غرفه حضور یافته و به مردم در این زمینه مشاوره می‌دهند

captcha