«دردانه» نرم‎‌افزاری برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان
کد خبر: 3322150
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

«دردانه» نرم‎‌افزاری برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار «دردانه» با هدف آشنایی والدین با مسائل پیرامون قبل و بعد از بارداری، زایمان، تغذیه، تربیت و دیگر مسایل مربوط به نوزاد و کودک تولید با نگاه اسلامی در نمایشگاه قرآن عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نرم‌افزار دردانه ، یک نرم‌افزار بسیار مناسب و مفید برای خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان است که توسط موسسه فرهنگی یاسین رایانه تهیه، تولید و در بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم عرضه شده است .

این نرم‌افزار با هدف آشنایی والدین با مسائل پیرامون قبل و بعد از بارداری، زایمان ، تغذیه ، تربیت و دیگر مسایل مربوط به نوزاد و کودک تولید و عرضه گردیده است.

در بخش بارداری این نرم‌افزار مباحث مربوط به بارداری و میزان رشد و نمو جنین از آغاز انعقاد نطفه تا پایان حاملگی بیان شده است.

در بخش زایمان نیز مراحل مختلف زایمان و اقدامات لازم و  در بخش نوزاد هم مطالبی که والدین را با چگونگی برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن و مراقبت‌های لازم قبل از ولادت، آداب ولادت و دوران شیردهی آشنا خواهد کرد.

تربیت یکی دیگر از بخش‌های این نرم‌افزار است که به اهمیت تربیت از دیدگاه قرآن کریم، روایات اهل بیت(ع) اشاره دارد.

دانستنی‌ها نیز از دیگر بخش‌های نرم‌افزار دردانه است که در آن مطالب مفید و آموزنده در زمینه‌های مختلف پزشکی، دینی، عمومی و… قرار گرفته است.

شهر نام هم یکی دیگر از بخش‌های نرم‌افزار دردانه است که حدود یازده هزار اسم و فهرستی از اسامی برگزیده را معرفی می‌کند.

در این نرم‌افزار نکته‌های کلیدی قرار گرفته است که مطالبی درباره بارداری، زایمان، ولادت، مراقبت و تربیت کودک رابیان می‌کند

یکی از بخش‌های مفید این نرم‌افزار احکام کودک است. در این بخش احکام مربوط به کودک از زمان انعقاد نطفه تا تولد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخ داستان این نرم‌افزار هم داستان‌های تربیتی در دو قالب نمایشی و متنی و بانک اطلاعات خانواده را ارغائه میدهد. در این قسمت باید اطلاعات پدر، مادر و فرزندان ثبت شود تا بتوان در بخش‌های دیگر برنامه مانند کارت سلامت از آن استفاده کرد.

نرم‌افزار دردانه امکانات جانبی دیگری هم شامل آلبوم عکس، آلبوم نام، محاسبه سن بلوغ، تبدیل تاریخ، لالایی، منابع و مآخذ دارد. جهت تهیه نرم‌افزار دردانه می‌توانید به بخش رسانه‌های دیجیتال بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن، واقع در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب مراجعه کنید.

captcha