تمهیداتی صورت گیرد تا خانواده‌ها در نمایشگاه نیاز‌های قرآنی‌شان را برآورده ببینند
کد خبر: 3322580
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
لاله افتخاری در بازدید از نمایشگاه قرآن:

تمهیداتی صورت گیرد تا خانواده‌ها در نمایشگاه نیاز‌های قرآنی‌شان را برآورده ببینند

گروه جامعه: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایکنه باید برای انتقال فرهنگ قرآنی با زبان‌های مختلف مخاطبان را به سوی آن فراخواند، گفت: راه‌کارهای جلب خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی توجه به نیاز آنهاست.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن، با اشاره به فضای بیست و سومین نمایشگاه قرآن و چگونگی آن گفت: نسبت به سال گذشته فضای نمایشگاه قرآن، بسیار گسترده‌تر شده است و انتظار می‌رود که مردم استقبال بیشتری برای حضور در نمایشگاه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چند بخش شدن نمایشگاه باعث توزیع جمعیت شده است، گفت: یکی از عواملی که باعث شده است حضور بازدید‌کنندگان تاکنون چشمگیر نباشد، چند بخش شدن آن با مسافت‌های نسبتا زیاد است.

افتخاری با اشاره به اینکه نمایشگاه از نظر گرمایش و سرمایش بهتر شده است اما انتظار حضور بازدیدکندگان هم  بیش از این می‌رفت، افزود: در سال‌های گذشته حجم بازدید به حدی بود که ترافیک تردد به وجود می‌آمد و امکان بازدید مجدد بسیار سخت بود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل حضور ضعیف بازدید‌کنندگان می‌تواند ضعف اطلاع‌رسانی باشد و یا اینکه تبلیغاتی  که شده به صورت مناسبی صورت نگرفته که استقبال آنچنانی از نمایشگاه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به  حضور خانواده‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: اکثر بازدید‌ها به صورت خانوادگی دیده می‌شود پس باید دانست که خانواده‌ها تا چه میزان از این فضا بهره‌برده‌اند و طی یک نظر سنجی آمار مستندی را به‌دست آورد.

افتخاری در ادامه به روش‌های گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: همانگونه که قرآن کریم با روش‌های گوناگون پیام خود را به مخاطب منتقل می‌‌کند باید برای انتقال فرهنگ قرآنی با زبان‌های مختلف مخاطبان را به سوی آن فراخواند.

وی تصریح کرد: راه کارهای جلب خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی از طریق نمایشگاه قرآن باید به‌گونه‌ای باشد که نیازهای قرآنی خودشان را با توجه به تنوع مخاطبین و موضوعاتی که هست در اینجا برآورده ببینند.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از چینیش غرفه‌ها و بخش‌ها هم سخن گفت و افزود: غرفه‌ها هم باید به گونه‌ای باشد که بازدید کنندگان را خسته نکند. دسترسی به امکانات مناسب باشد و قیمت‌ها هم باید به صورت مناسب و با تخفیفات ویژه  عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه قران راهنمایی بیشتری برای بازدیدکنندگان لازم است، بیان کرد: برای هرچه بهتر برگزاری نمایشگاه قرآن باید نیازهای مردم را بسنجند و از خود مردم در چگونگی و تشکیل آن پرس‌و‌جو کنند تا بتوان در جهت رفع نواقص و تکمیل کار نمایشگاه به بهترین شکل فعالیت کرد.

captcha