جامع‌ترین نرم‌افزار آموزش تجوید «مروارید» در نمایشگاه قرآن عرضه شد
کد خبر: 3323045
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
برای نخستین‌بار؛

جامع‌ترین نرم‌افزار آموزش تجوید «مروارید» در نمایشگاه قرآن عرضه شد

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار مروارید حاوی دوره کامل آموزش تخصصی تجوید به روایت حفص از عاصم با تدریس استاد «سیدمحسن موسوی‌بلده» برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار مروارید حاوی آموزش تجوید سطح دو یعنی دربردارنده دوره ‌کامل آموزش تخصصی تجوید به روایت حفص از عاصم است که به همت موسسه مائده رایانه در بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریمه در بخش رسانه‌های دیجیتال برای نخستین بار عرضه می‌شود.

در نرم‌افزار مروارید دوره ‌کامل آموزش تخصصی تجوید توسط استاد سید محسن موسوی‌بلده و براساس حلیةالقرآن سطح 2 و در 145 جلسه آموزشی به صورت صوتی و تصویری ارائه می‌شود. در برداشتن تصویر همراه با صوت وجه تمایز این نرم‌افزار است.

گفتنی است سبکی‌ که در این نرم‌افزار بکار گرفته شده از روش‌های نوینی است که بیانگر اصالت‌های سنتی جلسات قرآن و رنگ و بوی غربی ندارد.

به جز آموزش تجوید سطح دو در این نرم‌افزار، وجه تمایز این نرم‌افزار با موارد مشابهش در این است که قواعد تجویدی به انتخاب کاربر در متن قرآن نمایش داده می‌شود.

در این نرم‌افزار قرآن به صورت سه رسم الخط رسم المصحف، رسم الاملاء و قرآن کم‌علامت قرار داده‌ شده که قواعد تجویدی در سه رسم الخط به انتخاب کاربر با رنگ دلخواه قابل نمایش است یعنی پس از انجام روند آموزش کاربر برای تمرین می‌تواند، قواعد تجویدی را در متن قرآن و در هر صفحه انتخاب و ملاحظه کنند.

دوره‌ی کامل آموزش تجوید قرآن کریم ( سطح 2 ) توسط استاد سید محسن موسوی بلده، نمایش فیلم استاد در حین تدریس با امکان جابجایی، بزرگنمایی و یا حذف کادر فیلم، تدریس مطالب تجویدی مطابق کتاب حلیه القرآن سطح 2، اهمیت فراگیری تجوید، خلاصه‌ای از تاریخ قرآن، مراتب قرائت، آغاز قرائت، ابتداء به کلمه، طرق وقف بر آخر کلمه، احکام « هاء » آخر کلمه، باب مخارج حروف، باب صفات حروف، احکام حروف شامل ( باب تفخیم و ترقیق ، باب ادغام ، احکام نون ساکنه و تنوین، احکام میم ساکنه ، احکام غنّه و احکام مدّ و قصر)، باب وقف و ابتداء، سجده های واجبه تلاوت و باب فرش الحروف از دیگر بخش‌ها و مزیت های این نرم‌افزار است.

captcha