موقعیت نامناسب مکانی؛ علت اصلی مهجوریت محافل انس نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3323087
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
معتز آقایی بیان کرد:

موقعیت نامناسب مکانی؛ علت اصلی مهجوریت محافل انس نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن کشورمان موقعیت نامناسب مکانی را علت اصلی عدم استقبال بازدیدکننده‌های نمایشگاه قرآن از محافل انس با قرآن عنوان کرد.

معتز آقایی، حافظ قرآن کشور، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در مورد حضور فعالان و پیشکسوتان قرآن در بیست‌وسومین دوره نمایشگاه قرآن، گفت: ماه  مبارک رمضان خیر و برکت بسیار زیادی برای همه مردم دارد و برای جامعه قاریان و حافظان این خیر و برکت بیش از پیش است. با توجه به حضور قاریان و حافظان قرآن در محافل و مراسم بسیار زیادی که از قبل دعوت شده‌اند، فرصت اندکی برای حضور در نمایشگاه پیدا  می‌کنند.

وی افزود: البته برگزاری محافل انس با قرآن در نمایشگاه و دعوت از اساتید و پیشکسوتان برای حضور در این محافل تا حدودی توانسته است که قاریان و حافظان در نمایشگاه حضور داشته باشند، هر چند این حضور کم است اما در هر روز از نمایشگاه قرآن چند استاد قرآنی حداقل در محافل حضور دارند.
آقایی همچنین در مورد استقبال بسیار کم از محافل برگزار شده در این دوره از نمایشگاه قرآن تصریح کرد: قبل از هر چیز باید به موقعیت مکانی نامناسب نمایشگاه و موقعیت نامناسب‌تر جایگاه برگزاری محافل اشاره کرد، به عنوان مثال من که برای تلاوت دعوت بود به سختی موفق به پیدا کردن محل برگزاری محفل شدم.
این فعال قرآنی اظهار کرد: محافل انس با قرآن کریم باید در جایی برگزار شود که در معرض رفت و آمد مردم باشد تا نوای روحبخش قرآن به دل و جان بازدیدکنندگان ورود پیدا کند. نباید با وجود چنین موقعیتی و نبود تبلیغات کافی حتی در سطح خود نمایشگاه انتظار استقبال چشمگیری از محافل انس با قرآن کریم داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردم بیشتر وارد چنین فضایی شوند و از محافل انس با قرآن لذت ببرند، باید جذابیت‌های بیشتری را در قالب برگزاری مسابقات فرهنگی قرآنی در لابه لای تلاوت ها ایجاد کنیم. در محافل باید از قاریانی دعوت شود که به تنهایی عامل جذابیت و حضور مردم باشند، ما همیشه در محافل حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اینکه قاری در سطح بالایی باشد را مدنظر قرار می دهیم، زمانی که قاری در سطح بالایی باشد، بخشی از دغدغه حضور مردم برطرف خواهد شد.
آقایی در بخش یگری از سخنان خود به عدم استقبال مردم از نمایشگاه قرآن اشاره و بیان کرد: واقعاً قرآن مظلوم است، مردم از جنبه‌های نمایشی و تجملاتی همچون تابلو فرش و ... استقبال می‌کنند اما از جنبه‌های دیگری همچون استفاده از تلاوت ها و تفاسیر دور هستند که امیدواریم روزی برسد که اینگونه نباشد و شاهد حضور بسیار زیاد مردم در این محافل باشیم.

captcha