دلایل تعطیلی جلسه تفسیر آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
کد خبر: 3323101
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
معتز آقایی در پاسخ به ایکنا بیان کرد:

دلایل تعطیلی جلسه تفسیر آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

گروه اندیشه: مسئول اداره آموزش آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به بیان دلایل تعطیلی جلسه تفسیر آستان پرداخت.

معتز آقایی، مسئول اداره آموزش آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد جلسات تفسیر قرآن این آستان، گفت: جلسات تفسیر آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مهرماه سال گذشته شروع شد و بنا بود این جلسات یک ساعت قبل از نماز باشد که بعدها به بعد از نماز و در شب‌های جمعه انتقال یافت.
وی افزود: البته چند سال قبل از این نیز برنامه صبح‌های چهارشنبه در تالار شیخ صدوق برگزار می‌شد که استقبال خوبی هم از آن به عمل می‌آمد. بعد که زمان این جلسات انتقال یافت به شب‌های جمعه، معمولاً نمازگزاران علاقه‌مند به شرکت در دعای کمیل بودند و چون استقبال کمی از جلسات تفسیری شد و با توجه به اینکه دعای کمیل به دیر وقت کشیده می شد، جلسه تفسیر متوقف شد.
آقایی در پاسخ به اینکه چرا در ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم تعطیل می‌شود، تصریح کرد: اگر جلسات تفسیر در ماه رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شود، مادامی که مردم افطار کنند و بخواهند پس از آن در جلسه حضور یابند، طول خواهد کشید و شاید اولویت مردم هم با دعای کمیل باشد.
مسئول اداره آموزش حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در پاسخ به این پرسشی درباره دغدغه‌ برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، خاطرنشان کرد: اخیراً شنیده شده است که برخی اعتراض داشته‌اند که قصد شنیدن دعای کمیل دارند و برنامه تفسیر با آن تداخل دارد، بر همین اساس بنا بر این گذاشته شد تا فعلاً جلسه تفسیر لغو شود تا به برنامه‌ریزی جدید برسیم.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درخصوص ارتباط تعطیلی این جلسه به ماه مبارک رمضان، بیان کرد: به اعتقاد من این جلسات بیشتر به دلیل اعتراض تعداد بسیار معدودی از مردم به تداخل آن با دعای کمیل بوده است. این جلسات فعلاً تعطیل شده است تا زمان بهتری برای برگزاری جلسات تفسیر تعیین شود.
آقایی در پایان خاطرنشان کرد: روش تفسیر آیت‌الله ری‌شهری در جلسه تفسیر خود در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) آیه به آیه است، یعنی ایشان برای تفسیر هر آیه از آیات دیگر قرآن استفاده می‌کند.

یادآور می‌شود، پیش از این جلسات تفسیر آیت‌الله ری‌شهری هر هفته آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شد که در آغاز ماه مبارک رمضان، مسئولان از تعطیلی این جلسات تا پایان ماه مبارک خبر داده بودند.

captcha