پایان رقابت متسابقان در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی
کد خبر: 3323266
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

پایان رقابت متسابقان در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی

گروه بین‌الملل: پس از یازده روز رقابت ۷۶ حافظ کل قرآن از سراسر جهان در اتاق بازرگانی و صنعت دبی، نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی دیشب، ۱۳ تیرماه، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «KTimes»، اسامی برگزیدگان در مسابقات حفظ کل قرآن و زیباترین قرائت در مراسم اختتامیه این مسابقات که سه‌شنبه شب، 16 تیرماه، در انجمن علمی و فرهنگی منطقه «الممزر» دبی برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.
رقابت‌های 11 روزه حفظ قرآن کریم که بخش اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی است، از 3 تا 13 تیرماه میزبان 76 حافظ از سراسر جهان بود.
در حالی که تعداد کل شرکت‌کنندگان در این مسابقات 83 نفر بود، کمیته 5 نفره داوران 7 شرکت‌کننده از کشورهای اوکراین، ترکیه، مقدونیه، فنلاند، سنگال، بوسنی و بلژیک را به دلیل نداشتن شرایط شرکت در این مسابقات و از بر نبودن کل قرآن از فهرست مسابقه‌دهندگان حذف کرد.
محمد عبدالرحیم سلطان، عضو کمیته برگزاری این مسابقات گفت: با وجود اعلام برخی کشورها مبنی بر داشتن هزاران حافظ قرآن، اعزام نمایندگانی که از پس آزمون‌های اولیه هم برنمی‌آیند عجیب است.
وی گفت: ما بیش از 150 دعوت‌نامه به مراکز، نهادها و وزارتخانه‌های اوقاف و امور اسلامی کشورها ارسال  کردیم تا نمایندگان خود را به این مسابقات اعزام کنند.
سلطان ادامه داد: این رقابت‌ها در 18 سال گذشته پیشرفت‌هایی در نحوه برگزاری داشته است. هر خطا در حفظ و قرائت شرکت‌کنندگان هرقدر هم که کوچک باشد از سوی کمیته 5 نفره داوران ثبت می‌شود.
وی افزود: بالاترین رتبه به کسی داده می‌شود که بهترین اجرا و صدایی زیبا داشته باشد و بر آیات قرآن کاملاً مسلط باشد.

captcha