بهره‌مندی از کظم غیظ به عنوان صفتی پسندیده برای هر مسلمان
کد خبر: 3326175
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
امام جمعه بردسکن بیان کرد:

بهره‌مندی از کظم غیظ به عنوان صفتی پسندیده برای هر مسلمان

گروه سیاسی: خطیب جمعه بردسکن با اشاره به کظم غیظ به عنوان صفت پسندیده‌ای که باید در وجود هر مسلمان باشد، گفت: امیرالمومنین علی(ع) خشم و غضب را آتش دل و قلب انسان معرفی می‌کنند که حتی روح و روان انسان را از بین می‌برد به گونه‌ای که غضب جنون دفعی است که عاقبت آن پشیمانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی، امام جمعه بردسکن در خطبه‌های نمازجمعه 19 تیرماه این شهرستان، از حضور پرشور مردم و مسئولان بردسکن در راهپیمایی روز جهانی قدس که به ندای رهبری نظام لبیک گفتند، تقدیر کرد.

خطیب جمعه بردسکن، با اشاره به عوامل بروز بلا در جامعه، یاری نکردن انسان‌های مظلوم را عامل بروز بلا دانست و گفت: امروز مظلوم‌تر از مردم فلسطین، عراق، یمن و سوریه در کجای دنیا سراغ داریم؟ لذا باید علاوه بر حضور در راهپیمایی حمایت از این افراد، کمک‌های مالی نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در هرجای جهان مظلومی باشد، ما کمک کرده و به این کمک افتخار می‌کنیم، ضمن اینکه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل ملت ایران همیشه طنین انداز است.

حجت‌الاسلام امینی عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر را عامل دیگر نزول بلاها و مصیبات دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین ما به شمار می‌رود لذا اگر منکری را ببینیم و آن را نهی نکنیم، مصداق ضایع‌کردن حق امر به معروف و نهی از منکر است از همین رو جامعه‌ای که به این مصیبت گرفتار شد، قطعا شاهد نزول بلاها خواهد بود. 

مشاوره و کارهای فرهنگی معلولیت را در جامعه کاهش می‌دهد

وی به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید تلاش و کوشش کنیم زمینه به وجودآمدن افراد معلول در جامعه به حداقل ممکن برسد که با مشاوره و سایر فعالیت‌های فرهگی می‌توان این امر را تحقق بخشید.

امام جمعه بردسکن در ادامه خطبه‌ها با اشاره به موضوع استغفار از گناهان، به عنوان یکی از اعمال لیالی قدر اظهار کرد: گناه تأثیر زیادی در زندگی انسان دارد که در این راستا حضرت علی(ع) در دعای کمیل به پنج نوع از گناهان مؤثر در زندگی انسان اشاره می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به کظم غیظ به عنوان صفت پسندیده‌ای که باید در وجود هر مسلمان باشد، گفت: امیرالمومنین علی(ع) خشم و غضب را آتش دل و قلب انسان معرفی می‌کنند که حتی روح و روان انسان را از بین می‌برد به گونه‌ای که غضب جنون دفعی است که عاقبت آن پشیمانی خواهد بود.

حجت‌الاسلام امینی در ادامه افزود: مولا علی(ع) غضب و خشم را نیز آشکارکننده عیوب، عامل مرگ‌های زودرس در جامعه می‌داند.

captcha