ضرورت انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآن‌محور در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3327293
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بیان کرد:

ضرورت انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآن‌محور در دانشگاه‌ها

گروه اندیشه: رضا نجفی بر ضرورت انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآن‌محور در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: با تشکیل و راه‌اندازی کمیسیون پژوهش‌های قرآنی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر، ضرورت انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآن‌محور در سطح شهرستان‌های این استان احساس می‌شود.

رضا نجفی، پژوهشگر قرآنی و عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند «سخاوت زیاد دوستان را می‌افزاید و دشمنان را به دوستی می‌کشاند»، اظهار کرد: مجمع فعالان قرآنی ایران باید با طراحی برنامه‌ای مدون و دانش‌بنیان به‌دنبال ایجاد وحدت و هماهنگی بین دوستان و سایر علاقمندان قرآنی کشورهای اسلامی به‌منظور توسعه این مجمع به شکل جهانی، جهت رسیدن به یک فضای آرمانی مطلوب در این حوزه باشد و همچنین، باید مطابق نقشه راه و مطالبات تخصصی – قرآنی آیت‌الله امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه فعالیت‌های قرآنی گام علمی برداریم و متحد حرکت کنیم.

سازماندهی و توسعه پژوهش‌های قرآنی با مشارکت اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها
وی در ادامه با اعلام اینکه پژوهش‌های قرآنی با مشارکت اساتید و اعضای هیئت علمی تمامی دانشگاه‌های استان بوشهر سازماندهی و توسعه خواهد یافت، گفت: با تشکیل و راه‌اندازی کمیسیون پژوهش‌های قرآنی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر، ضرورت انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآن محور در سطح شهرستان‌های این استان احساس می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس در ادامه افزود: ایجاد ارتباط میان مراکز علمی و دانشگاهی با مؤسسات فعال قرآنی در راستای توسعه فعالیت‌ها و تعمیق آموزش‌های قرآنی در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

نجفی در پایان عنوان کرد: نیازمند است که چهره‌های فرهیخته دانشگاهی با مشارکت خود در انجام پژوهش‌های قرآنی، گام جدیدی در گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر بردارند.

یادآور می شود، رضا نجفی، متولد سال 1354 در بوشهر است. وی حافظ کل قرآن کریم، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس و همچنین، پژوهشگر و نویسنده است که تاکنون صاحب 11 عنوان تألیف در حوزه‌های علوم قرآنی است. نجفی توانست در سال 1378 به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور سعودی افتخار بیافریند و نیز این پژوهشگر قرآنی سفرهای متعدد بین‌المللی به کشورهای همچون لبنان، اندونزی، سوریه، امارات، ترکیه و پاکستان داشته است.

captcha