قرآن قانون اساسی اسلام است
کد خبر: 3327308
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

قرآن قانون اساسی اسلام است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام‌جمعه شهرستان سیریک در مراسم محفل انس با قرآن در منطقه کوهستک این شهرستان گفت: قرآن قانون اساسی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی حائری، اما‌م‌جمعه شهرستان سیریک دیروز، 21 تیرماه در مراسم محفل انس با قرآن در کوهستک سیریک، اظهار کرد: برگزاری این محفل انس با قرآن در این روز عزیز، بسیار ارزشمند است چراکه قرآن ناطق، شخص امیرالمؤمنین(ع) است.
وی بیان کرد: زنگ آماده‌باش بهشت و کوبه درب بهشت ذکر علی‌ بن‌ابیطالب(ع) است و همانطور که ذکر صلوات در جامعه گسترش یافته است باید در جهت گسترش و رواج ذکر «یا علی» هم تلاش کنیم.
امام‌جمعه سیریک  شب احیا را شب نزول قرآن و شب بیدار شدن دانست و تصریح کرد: شب‌های احیا باید هدفمند شود و این هدفمندی نیاز امروز جامعه ما است که اگر به‌درستی انجام شود، همه کارها درست می‌شود.
صفایی حائری خطاب به جوانان و نوجوانان شهرستان سیریک گفت: جوانان باید این کتاب آسمانی را روشنگر راه و سعادت زندگی دنیوی و اخروی خود بدانند و برگزاری این چنین محافلی تأثیر بسزایی در توسعه و ترویج مفاهیم قرآن در بین نوجوانان و جوانان داشته و می‌تواند آنان را در این عرصه رشد و تعالی دهد.
وی ادامه داد: قرآن والاترین معجزه الهی و قانون اساسی اسلام است که سعادت فردی و اجتماعی جامعه اسلامی در گرو انس با این کتاب آسمانی و عمل به آن است و نگاه به آن باید یک نگاه عبرت‌آموز باشد.
همچنین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک نیز طی سخنانی قرآن را عامل وحدت و انسجام در میان مسلمانان دانست و گفت: این کتاب آسمانی کشتی نجات بشر از ناپایداری‌ها و ناملایمات زندگی است و هر کسی خود را به این کشتی نجات برساند، سعادت اخروی و دنیوی را نصیب خود کرده است.
مصطفی کریمی‌زاده  توسعه و ترویج قرآن در جامعه، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن‌کریم، ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع قرائت قرآن، معطر کردن فضای جامعه به نور تلاوت قرآن، ترویج هنر تلاوت قرآن را از جمله اهداف برپایی محافل انس با قرآن‌کریم در این شهرستان عنوان کرد.

براساس این گزارش، این محفل نورانی که با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی تواشیح توسط گروه تواشیح بلدالامین شهرستان میناب، مداحی سیدحسین موسوی روحانی مستقر در دهستان شهید مردان همراه بود که باهمکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک، اداره تبلیغات اسلامی، کانون فرهنگی و هنری مسجد امام حسین(ع)، شورای اسلامی و شهرداری شهر کوهستک برگزار شد.

captcha