اتحاد تنها نسخه موفقیت ایران و جهان اسلام است
کد خبر: 3329106
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
آیت‌الله صفایی‌بوشهری؛

اتحاد تنها نسخه موفقیت ایران و جهان اسلام است

گروه سیاسی: خطیب نماز عید فطر در بوشهر با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار ستیزی و آمریکای ظالم تعطیل پذیر نیست، تصریح کرد: اتحاد تنها نسخه موفقیت ایران و جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در ابتدای این آئین عبادی، عباس هاشمی، قاری بین المللی، صبح شنبه بیست و هفتم تیرماه، به تلاوت آیات قرآن کریم در مصلای بزرگ این شهر پرداخت و در ادامه مردم ولایتمدار بوشهر پس از یک ماه بندگی نماز عید سعید فطر را به امامت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اقامه کردند.

اعمال خیر انسان موجب رشد شخصیتی و کاهش پلیدی ها می شود
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر سپس در خطبه‌های نماز با شکوه عید سعید فطر در بوشهر با تبریک فرا رسیدن عید فطر، این عید را از اعیاد بزرگ جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: اعمال و آثار خیر اعمال انسان در هر زمان باید موجب رشد شخصیتی و بازسازی آن گردد و نیز معنویت و اعمال موفقیت آمیز در ماه مبارک رمضان، موجب کاهش شکل گناه و پلیدی ها می شود.

حفظ دستاوردهای دینی با ترک گناه
خطیب نماز عید فطر با بیان اینکه خدمت در ماه مبارک رمضان، خدمت به سفرهای آسمانی است، گفت: عید فطر محصول عبادت‌ها و دستاوردهای مؤمنین در ماه رمضان است و باید در دیگر ماه‌ها نیز با ترک گناه و مواظبت در رشد شخصیت دینی، بتوانیم دستاوردهای دینی را حفظ کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه افزود: هر چیز گرانقدر به دست آوردنش سخت است و همچنین نیز سخت تر از به دست آوردن، حفظ کردن آن است و دستاوردهای انسان مومن در ماه رمضان با نخوردن آب و غذا در گرما و شب زنده داری تا سحرگاه است و انسان نباید با یک اشتباه مخرب و بزرگ، این دستاورد را از دست برود.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با اشاره به حوادث یک سال گذشته در جهان اسلامی، بیان کرد : حمله آل سعود به یمن، وجود گروه‌های تکفیری و جنایات و ترورهایی که در منطقه انجام دادند، ازجمله حوادثی بود که جهان اسلام با آن دست‌به‌گریبان بوده است و از آن طرف و زاویه دیگر، توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از اتفاقات مهمی بود که صورت گرفته و امیدواریم نتایج این توافق به نفع اسلام و مسلمین و انقلاب اسلامی باشد.

وی با قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با دقت مفاد مختلف این توافق را مورد بررسی قرار دهد  و نیز وجود دیگر تحریم های در ایران باید با تدبیر اقتصاد مقاومتی برای ایجاد مدیریت پیشرفت طراحی شود.

اتحاد تنها نسخه موفقیت ایران و جهان اسلام است
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار ستیزی و آمریکای ظالم تعطیل پذیر نیست، تصریح کرد: اتحاد تنها نسخه موفقیت ایران و جهان اسلام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از مسئولان و نهادهای مختلف فرهنگی، بانیان مساجد، هیئت‌های مذهبی، قاریان قرآن، مداحان، رسانه‌ها که در انجام فعالیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی و همچنین از تمامی خدمتگزارن دین و مکتب اهل بیت (ع) در طول ماه مبارک رمضان 1436 قدردانی کرد.

تسهیل ازدواج جوانان و حل معضل آب‌رسانی توسط مسئولان
وی خواستار اشتغال جوانان، حمایت آموزشی قبل از اشتغال، مناسب سازی فضاهای جامعه جهت معلولین و کم توانان، تسهیل ازدواج جوانان و حل معضل آب‌رسانی در سراسر استان بوشهر شد و افزود: مسئولان در این زمینه تلاش و جدیت داشته باشند، ضمن اینکه احترام، تعظیم و تکریم مردم وظیفه تمام مسئولان است.

یادآور می شود، در پایان آیت الله صفایی بوشهری با حضور در گلزارشهدا بهشت صاق(ع) بوشهر و یادمان پنج شهید گمنام، یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حماسه آفرینان مبازر انقلابی را گرامی داشتند.

captcha