مشارکت ۱۵۰۰ حامی زنجانی در طرح محسنین در ماه رمضان
کد خبر: 3331746
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

مشارکت ۱۵۰۰ حامی زنجانی در طرح محسنین در ماه رمضان

گروه اجتماعی: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: پیش‎بینی می‌شود تا پایان امسال ۳۰۰۰ حامی در طرح محسنین در استان زنجان شرکت کنند که تاکنون ۶۰ درصد از این رقم محقق شده است و تنها در ماه مبارک رمضان ۱۵۰۰ در این طرح شرکت کردند.

سید مسعود حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گفت: طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) ویژه افرادی که دارای سرپرست بوده ولی سرپرست آنان به دلایل مختلف از جمله بیماری، ناتوانی جسمی قادر به تهیه معیشت زندگی  نیست است و چند سالی است که در کمیته امام خمینی (ره) اجرا می‎شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: طرح اکرام ایتام نیز مشابه همین طرح بوده و تاکنون تمامی ایتام زیر 18 سال تحت پوشش این طرح قرار گرفته‎اند و هر فرزند یتیم دارای حداقل سه حامی است، لذا امسال سعی بر این شد تا تمرکز بر روی افراد تحت پوشش طرح محسنین قرار گیرد تا نیازمندان این طرح نیز تحت حمایت حامیان قرار گیرند.
حسینی با بیان اینکه امسال استقبال بالایی از این طرح در سطح ملی و استانی صورت گرفت،اظهار کرد: پایگاه‎های حامی‎یابی پس از اعلام آمادگی خیرین و مشخص کردن افراد مورد نظر شناسنامه افراد تحت پوشش محسنین صادر کرده و حامیان پس از آن می‎توانند حمایت‏های کمک معیشتی خود را ارائه دهند.
وی عنوان کرد: علاوه بر طرح اکرام ایتام و طرح محسنین، طرح طاها یا طرح آتیه نیز برای بیمه کردن آینده یتیمان و افراد تحت پوشش طرح محسنین نیز در حال اجرا بوده که این طرح با همکاری چهار شرکت بیمه‎گر بوده و حامیان شرکت کننده در طرح هر ماه مبالغی را به ازای هر فرد به حساب بیمه آنان واریز می‎کنند و شرکت بیمه در مقابل 7 برابر مبلغ را در حوزه‎های مسکن، اشتغال، تحصیل و ازدواج فرزندان سرمایه‎گذاری می‎کند تا پس از رسیدن به سن قانونی بتوانند از این سرمایه در راستای اشتغال و زندگی خود استفاده کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: طرح اکرام ایتام محدوده بوده و جامعه خاصی را شامل می‌شود اما طرح محسنین هر روز دامنه بیشتری پیدا کرده و لذا هر ساله به تعداد خانواده‎های تحت پوشش افزوده می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: پیش‎بینی می‌شود تا پایان امسال 3000 حامی در سطح استان در طرح محسنین شرکت کنند که تاکنون از ابتدای سال 60 درصد از این رقم محقق شده است و در ماه رمضان امسال 1500 نفر در این طرح شرکت کردند که نشان از استقبال بالای مردمی دارد. علاوه بر این 2400 شناسنامه از افراد تحت پوشش محسنین نیز به مرکز تهران در سال شده است تا از این طریق نیز حامیان دسترسی حمایتی به افراد نیازمند زنجانی داشته باشند.
حسینی بیان کرد: علاوه بر این امسال بالغ بر 710 نفر در طرح اکرام ایتام 40 حامی در طرح طاها و در مجموع 2250 نفر در ماه رمضان امسال در سه طرح ویژه افراد نیازمند کمیته امداد شرکت کردند.
وی در پایان گفت: در حال حاضر 1786 یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند و 3000 فرزند در طرح محسنین امسال تحت پوشش طرح قرار می‏گیرند و علاوه بر 655 نفر از ایتام زیر 12 سال تاکنون مشمول طرح طاها هستند.

captcha